Mitt första bygge från grunden

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Medlem i DHF
1083
778
Westman:
Silvetaz skrev:

Det har hållt sig bra, men jag använder också termostat så värmen överstiger aldrig 35 grader.

Ser du igenom cementen?

378
340
Silvetaz:
Westman skrev:

Ser du igenom cementen?

Nej självklart inte, men om den hade smält igenom frigoliten så hade där blivit ett hålrum och med tanke på att mängden cement ovanpå är runt 5mm tjockt så hade man känt att det sviktade vid tryck kan jag tycka.

Medlem i GHF
3140
1750
EmanuelKarl:
Silvetaz skrev:
Sådär, nu är det äntligen klart 

Snyggt blev det.

378
340
Silvetaz:
EmanuelKarl skrev:

Snyggt blev det.

Tack
Jag ser själv ett antal problem och missar men det är det roliga, att man hittar bättre vägar och lösningar för varje burk :)

173
264
ricard:
Silvetaz skrev:

Tack
Jag ser själv ett antal problem och missar men det är det roliga, att man hittar bättre vägar och lösningar för varje burk :)

Coolt är det. Vad har du lärt dig denna gång? Alltså, vad tänker du att du skulle göra annorlunda om du skulle bygga en ny burk ..?

2966
1648
Hoggaforfan:
Silvetaz skrev:

Nej självklart inte, men om den hade smält igenom frigoliten så hade där blivit ett hålrum och med tanke på att mängden cement ovanpå är runt 5mm tjockt så hade man känt att det sviktade vid tryck kan jag tycka.

Nope, det hade möjligen sprukit och rasat in men inte sviktat men 5 mm håller för ganska mycket beroende på form etc

378
340
Silvetaz:
ricard skrev:

Coolt är det. Vad har du lärt dig denna gång? Alltså, vad tänker du att du skulle göra annorlunda om du skulle bygga en ny burk ..?

Löjligt länge sen jag hade tid att vara här inne men några grejer.

Nästa gång kommer jag inte använda fincement utan istället något bruk utan sand, tex fogbruk eller vad det nu heter.
Sen kommer jag även täcka med ett lager epoxy är tanken, jag vet inte exakt hur det kommer reagera men jag tänker mig att det åtminstone måste bränna i några veckor innan jag applicerar epoxyn så att ingen vätska fastnar mellan epoxy och fogmassa.

Jag ska även bygga med mer frigolit och stapla mer än att bara limma upp tjocka skivor i bakgrunden, detta för att få en mer realistisk bakgrund.

Utöver det är jag sugen på att jobba med fler material att täcka frigoliten med i ett och samma terrarium, olika texturer för att få det att se ut som levande materia också, inte bara sten. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild