Hjälp. Min skäggagam äter inte!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

102
42
BioHazard_89:

Danpss skrev:
Skönt att han börjat äta. Men du måste veta om ljusrampen ligger på en glas skiva eller något? Är det trä terrarie så kan du skruva den i taket. Och det är mycket LÄTTARE att hjälpa till med en bild på terrariet.

Tagit bort värmelmpan på bilderna så att man kunde se klokt. Han ska äver flyttas från där han står nu.

Terrariet är glas och aliminium. Och ljusrampen går ej att få in i terrariet. ska göra ett försök att få bort glasskivan på översidan. (vi bor i en lägenhet så bra platser är lite dåligt med)

102
42
BioHazard_89:
kosinuss skrev:
Men det är inte något problem och lägga ljuset innan för glaset, bara att vara kreativ. 

På sida 6 i tråden kan du se terrariet. Då tror jag att du förstår att det inte är så lätt ;)

Medlem i SHF
4047
5099
Jonas_:

Tyvärr ser ljuset ut att vara helt fel åt en skäggagam, den kommer inte kunna tillgodose sitt behov av solljus särskilt bra i det terrariet :/ Lyssna på råden du fått i den här tråden & försök åtgärda det snabbast möjligt så finns chansen att det kommer gå bra för ödlan, som det redan nämnts, tänk på att UV-strålning går inte igenom glas, sen ser rampen ut att ligga alldeles för högt, ödlan bör kunna komma närmare lysrören. 

Lycka till! 

Medlem i SHF
537
750
Patch:
Om de är glas på hela toppen så kommer den inte få nån UV-B alls... och de spelar ingen roll hur bra lampan är då UV-B inte går genom glas :(

239
197
Danpss:
Och in med mer inredning så han känner sig trygg.

102
42
BioHazard_89:
Patch skrev:
Om de är glas på hela toppen så kommer den inte få nån UV-B alls... och de spelar ingen roll hur bra lampan är då UV-B inte går genom glas :(

Glaset har vi tagits bort idag :)

239
197
Danpss:
Sätt in någon gren, korkbark så han kommer mycket närmre ljuset :)

1275
1725
Falk:

Någon kanske har påpekat redan men jag skriver ändå:

Sätt in mer inrednin, det går ju in hur mycket som helst.

Är det förmycket insyn samt att ödlan inte kan skyla sej så blir det inget bra.

Och otrygga djur äter sällan =)

102
42
BioHazard_89:
Falk skrev:
Någon kanske har påpekat redan men jag skriver ändå:

Sätt in mer inrednin, det går ju in hur mycket som helst.

Är det förmycket insyn samt att ödlan inte kan skyla sej så blir det inget bra.

Och otrygga djur äter sällan =)

Terarriet ser nog större ut än det är på bilden. Har haft mer saker till han, men då tyckte folk att jag skulle plocka bort.

Han brydde sig inte om det innan. Allt satte igång innan vintern. (han ska flyttas från den platsen med till där man inte är så ofta)

1159
626
Temla:
Det är extremt tomt i terrariet. Sätt in mer grejer att klättra på och gömma sig under/bakom. Skäggagamer älskar att klättra och sitta högt. Utnyttja höjden. Vet inte varför du fått rekommendationen att ta ut inredning, låter helt galet. Finns fina plast/tygväxter du kan inreda med också så det blir lite "lummigare" och kan ge en tryggare känsla för lilla ödlan. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild