Danpss skrev:
Förmodligen sönderstressad, låt den inte "leka" med katter, andra ödlor ta inte ut den och "gosa" i soffan med! Och tvångsmatning gör den även mer stressad. Kolla över ljuset du har till den (finns mycket tips i olika trådar) täck för terrariet med ett lakan etc så att den får lugn och ro. Sen finns det här på siden en bra guide på vilka grönsaker man kan ge skäggagamer.
Bilden med katten är mer än 2 år gammal. De presenterades för varandra för att båda var nyfikna (inte gaggresiva, inte mat sugna.) och var en engånsföreteelse. (ingen av dem brydde sig om varandra efter det och katten hade jag bara en vecka eftersom jag var kattvakt åt min syster.) Dock det med Apotekarskinken är nog rätt, så idiotförklar mig inte tack. Man han väl sett för många vidios på youtube med skäggagamer som går ihop med andra arter :/ Han visade dockinga täken på att vara stressad någon av gångerna. Verken för eller efter... Inger vandrande i terrari, huvudnickningar, uppblåst/svart skägg, stora ögon ansträngs andning, väsningar.mm.
Ljusen är de som rekomenderas till hans art (inte svenska) och terrariet är varmt och han har en solplats, respektive svalare sida. (mina djur kan inte se varandra eftersom jag vet att det kan störa dem) Alla djur i mitt galleri är inte mina. Jag älskar att fotografera och reptiler är tacksamma djur att fota. Det ända jag har är en blåtuga, 2 apotekarskinkar (som jag försöker bli av med) och min lilla skäggis)
Tack för tippset med det gröna =D men jag vet redan. (Han får bara det bästa och nyttigaste för sin art. Det kan jag lova)
Tack för ditt svar (även om det kändes som att du ville vrida skallen av mig)