Metmask?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Hoggaforfan skrev:
Jag vet flera som kör med dem kombinationen. Mask är nog det enda jag saknar i mitt terrarium, mest för att jag tycker de är så äckliga att hantera :-P

pincett.

593
551
Redfoot:
Att avståndet till en fabrik är flera mil är ingen garanti för att marken är fri från tungmetaller. Mycket transporteras via luften och faller ner lite var stans i landet.
/R

57
42
Lunatisk:
Låter som jag bör besöka en fiskeaffär och investera i lite metmask! :)

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Vad är det för ödlor ni ska mata med mask? Inga av de ödlor jag har haft och provat ge mask har ätit det.

57
42
Lunatisk:
Jag tänkte inte mata med mask utan ha dem som städare i terrariet, hålla substratet lite levande.

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Lunatisk skrev:
Jag tänkte inte mata med mask utan ha dem som städare i terrariet, hålla substratet lite levande.

De flesta maskar trivs bäst i ganska låga temperaturer, särskilt daggmask (Lumbricus terrestris) klarar inte några tropiska klimat. Kompostmask (Eisenia fetida) fungerar relativt bra i lite högre temperatur (men är inte särskilt välsmakande som foder), ska du bara ha dem som städare är det nog den du bör prova om det är ödlor från varmare klimat du har.

142
12
blixa:
När man köper metmask vad är det för sort man brukar få?, mina strumpeband snokar älskar daggmask men finns tydligen nån mask som är farlig för dom red wigglers eller något heter dom på engelska

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Metmask som man köper är vanligtvis Dendrobaena veneta (= Eisenia hortensis). Ovan nämnda kompostmask brukar kallas "red wigglers".

142
12
blixa:
Oki tack, men mask ifrån tex jorden på en kolonilott kan det också vara red wigglers?

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
blixa skrev:
Oki tack, men mask ifrån tex jorden på en kolonilott kan det också vara red wigglers?

Red viglers hittar man mest i kompost. Om du är osäker så köp metmask red wiglers används inte som bete.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild