Pro Cages

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

64
150
StefanJr:
Procages är ett alternativ med stora potential. Som ska betraktas som ett "halvfabrikat"
som mår gott av att man lägger möda till.

Dvs - det slutgiltliga resultatet beror till stor del på montören. Med engagemang och
eftertanke, samt finish och även modifieringar, så kan man få en suverän slutprodukt.

MVH // S

497
213
David:
StefanJr skrev:
Procages är ett alternativ med stora potential. Som ska betraktas som ett "halvfabrikat"

Dvs - det slutgiltliga resultatet beror till stor del på montören. Med engagemang och
eftertanke, samt finish och även modifieringar, så kan man få en suverän slutprodukt.

MVH // S

Ser trevligt ut. Finns de som vita? Det har jag inte sett innan.
I första hand är jag ute efter burkar till grön trädpyton. Och jag behöver inte många, ett par stycken men tänker att det hade varit smart att börja med en sort och sen kunna utöka efterhand med samma märke, så det blir enhetligt. 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

StefanJr skrev:

MVH // S

Har du borrat extra ventilation? 

vad är det som du sjäv som montör gjort så att det blivit bättre och är det någon som är direkt dåligt som man måste modifiera? 

64
150
StefanJr:

Lite allmänna tips: Engagemang (eller avsaknad av detsamma) kommer ha signifikant betydelse för slutresultatet.
T ex vad gäller vattensäkring och hållfasthet, omborrning och flerborning av skruvhål, avfasning av kanter, extra fästning av skjutlister, modifiering / anpassning av ventilation mm.. Listan kan göras lika lång, eller kort, som man har krav.

Kort och gott; det är lite förenklat en byggsats av en bunt kapade och förborade skivor av ett suveränt och modifierbart material. Varken mer eller mindre.

ProCages är mycket driftsnåla, dvs att de isolerar extremt väl. Kontroll av värmekälla, och reducering av restvärme från ljuskälla, är extra viktigt. Om man staplar på höjd, isolera mellan burkarna för att begränsa spridning av oönskad sekundärvärme. Ventilation kan behöva utökas för de arter som gynnas av stor temperaturgradient. Osv...

Ytan är helt vattenavvisande. Så snåla inte, köp Tec7! Även då bör man rugga ytan vid behov av fogning.

Jag har inte för avsikt att pladdra på, kort är gott, så tack & hej! :)

497
213
David:
Har mailar pro cage och ställt lite frågor, får dock inga svar. Deras Facebooksida är ju inte heller uppdaterad på länge, så jag vågar nog inte beställa från dem.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild