Linus skrev:
Hej!
Fick idag hem min beställning av två stycken Pro Cages-terrarium. Riktigt smidigt med frakt, och väldigt enkla att sätta ihop. Tyvärr satt några av de förborrade hålen lite snett, och jag har inte i dagsläget tillgång till skruvdragare - så helt ihopbyggt blev inte det första av de två idag. Hade jag haft verktygen som behövdes så hade det gått på en kvart. Väldigt fina blir de, ordentligt stilrena. Tänkte kolla om någon har något intresse av att få en bildserie från när jag bygger ihop det andra, eftersom jag vet att just dessa terrarium diskuterats en del och folk undrat hur bra de är och så vidare. Mitt första intryck av det jag nästan lyckats bygga ihop idag är att det är ordentligt stabila, och jäkligt smidiga terrarium. Väldigt skönt också att de är helt av plast, så man kan modifiera dem hur man vill utan att behöva tänka på fuktspärr och så vidare.
Tyvärr upptäckte jag att glasen sitter för långt isär för att min pyttelilla juvenila mjölksnok ska kunna flytta in direkt när de är klara, men det betyder ju bara att jag får än mer tid att inreda det riktigt snyggt! Ska förbi Clas Ohlson i helgen och köpa lysrörsarmaturer och sådär. Och så ska jag försöka få tag på en skruvdragare + hålsåg också. Hålsågen skall användas för att såga upp ett hål med tillhörande "lock" så att jag kan lägga i värmemattan och få ut sladden på ett smidigt sätt!
I'll keep you posted!
Nu när det är drygt ett år sen du köpte, är du nöjd?
Kommer inom en snar framtid börja göra iordning ett rum där jag kommer ha lite terrarier och tittar efter snygga och funktionella alternativ. Pro cages, herptek, bygga själv osv.
Som jag förstår det är det härifrån man ska beställa pro-cages nuförtiden,
www.terrapp.com