Hjälp infor paludarium/terrariebygge.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

2966
1648
Hoggaforfan:
Inga problem då plyfan då bara ska täcka, inte stadga upp. Så kör den tunnare varianten om du sparar på det.
Men fäster du stora grenar med en skruv genom väggen så använd bricka :-)

342
183
DannyF:
om du menar grenarna till ormen så har ja tänkt att göra bakgrund av frigolit och cement på båda sidorna som jag sen pressar fast grenarna i mellan på lämpliga ställen.

vad var det för gummimatta du pratade om i min andra tråd angående fuktspärr? jag letar billigare alternativ men det ser ut som att epotex akvarielack är billigast just nu med 1000kr hitfraktat och klart. var inne på glasfiber men det blir inte billigare asså :S  samt att det inte är så bra att lägga glasfibret hemma då det är giftigt och luktar mycket.

2966
1648
Hoggaforfan:
Gummiduk som man använder att göra dammar av. Finns lite här och var. Jag köpte av ett lokalt företag men lär finnas på nätet om du inte har något liknande.

342
183
DannyF:
någon som har en aning om vart jag hittar plast gallret han använder i denna video? www.youtube.com/watch?v=s8fo-1-wWAw
har sett att många byggt av det men hittar det inte

2966
1648
Hoggaforfan:
Eggcrate på engelska och raster på svenska. Jörgen har på Aquawarehouse.se

342
183
DannyF:
ojj aquawarehouse ville ha 240 kr och dammbutiken ska ha 65kr för exakt samma sak.

2966
1648
Hoggaforfan:
DannyF skrev:
ojj aquawarehouse ville ha 240 kr och dammbutiken ska ha 65kr för exakt samma sak.

Mjo hjälper och leta utanför hobbyn

342
183
DannyF:
någon som prövat värmekablarna ifrån ebay? tex: www.ebay.com/itm/REPTILE-HEAT-CABLE-HEATING-CORD-FLEXABLE-CABLE-50-Watt-7-0M-/291234865617?pt=AU_Pet_Supplies&hash=item43cef361d1

342
183
DannyF:
nu är min oerhört snygga paintritning klar och meningen är att ja ska börja bygget på söndag.
ta en titt o kom med förslag om det är något ja bör ändra på, ritningen innefattar enbart jobbet med plywooden. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Tyvärr för liten upplösning för att jag ska kunna tyda den :-(
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild