Hjälp infor paludarium/terrariebygge.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

2052
780
psyjoh:
Jag har beställt från dem, Flodströms. Tog ett par månader innan jag ens fick svar var min order tog vägen. Inget jag rekommenderar att beställa från iaf. Möjligt dem har bättrat sig men beställer numera allt mitt från sköldpaddsgrejer eller HC. 

342
183
DannyF:
okej trisst att dom inte är seriösa :(  blir att beställa ifrån sköldpaddsgrejer eller hc istället, hittade precis hcs hemsida så har inte hunnit kolla runt så mycket än. men blir deras solar raptor lampa och ballast iaf, men vet inte än om jag bör köra 35 eller 70w. något ni är kunniga på?

2966
1648
Hoggaforfan:
Ta det med barkskog, jag har faktiskt ingen aning.

342
183
DannyF:
mailade ryds glas och ville ha en glasoffert:

1st 1500x350x5mm med slipad kant 500 kr.
775x500x4mm med slipad kant kostar 310 kr. förstår dock inte om detta är för två st eller en, frågade i mailet jag skickade till ryds frågade jag om 2 st, så totala glaskostnaden kan likagärna vara 1120.

är inte detta dyrt? ska ringa runt till andra ställen i morgon när jag inte sitter på jobbet.
(1500x350 rutan är till akvariedelen)

2966
1648
Hoggaforfan:
Tycker det låter billigt men ring runt och kolla. Kan löna sig, det skiljer sig rejält i den branschen.

342
183
DannyF:
mailat till ca 5 andra nu och fick svar på 800kr för alla 3 bitarna. dom frågade dock om det är till täckglas. vet inte om det är skillnad på täckglas och glas till akvarium. får se vad dom svarar under dagen.

342
183
DannyF:
650kr äv ja nere i nu :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Vet inte om de behandlar det eller laminerar det om det skulle vara täckglas.

342
183
DannyF:
kollar rumt lite på plywood priser och ser att jag skulle  spara 400kr ifall jag går ner till 7/4mm tjocklek på plyfan.
va tror ni? vågar jag bygga i 7 alt 4 mm iistället för 12? regelverk runt det hela i 45x45mm såklart.

230
185
Humi:
DannyF skrev:
kollar rumt lite på plywood priser och ser att jag skulle  spara 400kr ifall jag går ner till 7/4mm tjocklek på plyfan.
va tror ni? vågar jag bygga i 7 alt 4 mm iistället för 12? regelverk runt det hela i 45x45mm såklart.

Kör du med reglar kan du använda 4mm. Men du kan kanske behöva vinkeljärn för reglarna.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild