Mniarogekko chahoua

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

242
30
Blues:
Har en Mniarogekko chahoua o den är en favorit bland mina Nya caledonia gekkos klart Leachianus är en favorit oxå men är liten o jag har inte hanterat hen men ska börja jobba på det om några månader.

133
30
Avipt:
Vet inte vart du får tag på en sån i Sverige jag köpte min i Hamm, men jag önskar att jag hade köpt mig en till, för jag verkligen ääääääääälskar min Chahoua. Den absolut lugnaste i min Nya Kaledonien samling :) Och super vacker ödla såklart:) Får du tag på en sådan så kommer du inte bli besviken

25
2
thatguy:
Hej. Jag behöver hjälp med min ödla han äter inte man måste mäta honom med sked så han får dricka sin cgd och han måste hållas i handen anars så smiter han bara han har aldrig ätit mask eller syrsa bara en tesked cgd fruktsmak. Då han annat liger i sin korkbark

1159
626
Temla:
Är du alldeles säker på att han inte äter när du inte ser? De är ju nattdjur så de äter när du sover. :) 

Verkar väldigt stressande för ödlan om du ska hålla i den varje gång den ska äta. 

Om du nyligen skaffat djuren så kan det ta ett tag innan den börjar äta, den behöver tid att vänja sig vid sin nya miljö.

25
2
thatguy:
Ganska säker han är jätte mager och maten är nästintil orörd Dagen efter

417
249
KANDARBA:
thatguy skrev:

Bild ? 

Nästan orörd, men då äter hen iallafall. 

25
2
thatguy:

Jag gjorde en blandning av banan morot och en liten skiva klementin och det slickade han i sig. Men jag bytte barken mot papper och bytte ut stocken mot en fuktgrotta som jag ställde in blandningen i för att se om han bajsar.

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Kanske skulle hjälpa med lite växtligheter i terrariet så den har gömslen och kan känna sig tryggare? 

293
354
Dynamitella:

thatguy skrev:

Jag gjorde en blandning av banan morot och en liten skiva klementin och det slickade han i sig. Men jag bytte barken mot papper och bytte ut stocken mot en fuktgrotta som jag ställde in blandningen i för att se om han bajsar.

" banan morot och en liten skiva klementin "...

I kombination med fel kost och dåligt inrett terrarium är det inte konstigt att han inte äter ordentligt :) Vad jag vet ska dessa ödlor inte äta grönsaker eller citrusfrukt, och de ska ha ordentligt planterade terrarium med gott om grenar och korkrör som sträcker sig upp mot taket i terrariet. Fuktnivån ska vara relativt hög då de lever i regnskogsliknande klimat. 

Foder du kan/bör prova:
Cgd (Pangeas: aprikos, vattenmelon eller insektssmak)
Mango
Banan + kalcium
Persika
Syrsor
Kackerlackor

146
85
Lovet:
thatguy skrev:

Av bilderna att döma så är han inte jättemager :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild