Mniarogekko chahoua

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

27
6
Mallme:
Halloj!
Hur svårt är det att komma över en Mniarogekko chahoua i Sverige? Ska eventuellt åka till Sala -15, kanske kommer det finnas en där? Vad brukar priset ligga på? 

Tacksam för svar

1159
626
Temla:
Åh va kul att du ska skaffa en sån. Verkar inte vara så många som har. Jag har haft min i 2 år och hon är underbar! :) Vet inte vad priset ligger på idag men när jag köpte min så kostade hon 1800 som juvenil.  

429
254
JACLAR123:
Det beror på lokalitet m.m. Men i sverige ca 1000-1500 kr, skulle jag säga...

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:

Lägg ut en annons på köp & sälj, många som säljer djur läser inte alla trådar på forumet, jag TROR inte det är särskilt svårt att få tag på en med tanke på hur många det redan finns i landet :) inte jättevanliga men heller inte ovanliga skulle jag säga. Lycka till! 

Vi ses på mässan kamrater! 

27
6
Mallme:
Ok. Tack. Det var ju bra! Jag har sneglat både på crested, tokay, Chamaeleolis porcus och igår hittade jag Mniarogekko chahoua. Den senare är favoriten. Var rädd för att de skulle vara jättedyra och svåra att få tag på. 

85
15
Gnasher:
Hej hej
Chahouerna är en av mina riktiga favoriter. de är jätte trevliga.
Blir du, mot all förmodan, biten av en Chewie så känns det knappt, till skillnad mot en Tokay :) 
Hade fram till ett par månader sedan ett par stycken.
Hade en annns ute på köp och sälj i tre veckor utan ett enda svar.
sålde dem sedan till Herpers choise - där de såldes jätte snabbt, på nån dag tror jag! 1500 kr/st.

340
91
Copa:
Finns en annons på fb i gruppen annonsmarknad fisk &  reptil just nu

504
396
Crippa:
Den jag har hemma nyper rätt så hårt i tången när den får insekter, så är nog inte skönt att bli biten.

85
15
Gnasher:
Nej Crippa
min stora hane blev skrämd av en av våra katter när jag höll den o den bet ordentligt i min hand, kändes knappt och inget märke efter :-)

504
396
Crippa:
Bra å veta hehe! Lite skillnad mot sin större kusin Leachianus som har lite tänder och styrka!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild