Stapla OSB

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Mrjansson92 skrev:
riktigt snygga burkar det där! =)

Stort tack :) Dock är det rätt långt ifrån färdigt så hoppas på ännu bättre resultat inom ett par veckor, kommer givetvis att uppdatera med bilder i tråden! :) 

Dvärgtigerhanen verkar mycket nöjd med nya boendet iaf :) 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Samtidigt som våningsbygget har byggts har jag haft ett "litet" projekt på andra sidan väggen också, gäller att hålla sig sysselsatt :) Det är inte behandlat med någon färg/lack eller nåt sånt, bara ren OSB. I terrarariet som mäter 200x120x120cm är det torrt och varmt, fullt med sand, sten & torra klättermöjligheter, efterliknande centrala Australien. Hyllorna som vi satt upp i terrariet är tänkt att motsvara klippavsatserna som finns i deras naturliga habitat, och som jag misstänkte används dom flitigt av ormarna :) Dom 4 hyllorna sitter på olika höjder & i olika temperaturzoner i burken.  

Invånare är Morelia bredli. 

2052
780
psyjoh:
Du har fortfarande inte svarat var du fick tag på sanden?
Var det i ett skogsområde eller nåt?
Snygginredning i lådan iaf :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Svårt att beskriva området där vi tog sanden :) Hämtade den på ett avtippningsställe för trädgårdsmaterial (grenar, gräs, löv & andra saker som folk inte vill ha kvar i trädgården) Det ligger i anslutning till både skog, åkermark & i närhet till vatten, några meter från ett bostadsområde.. Tyvärr det bästa svar jag kan ge utan en bild :)

Men den finns i en liten liten skogsdunge iaf :) 

155
39
kosinuss:
naturfemman.blogspot.no/2011/04/brunjord-och-podsoljord.html

Om det är den rödbrune jorden så har jag sett den lite överallt.  Den kan ligga på branta backar så det har rasat frem.  Men här hemma hos naboen så er den på marken. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Nu är egentligen byggdelen på terrarierna färdiga, men följer upp tråden med utvecklingen i burkarna :) 

Har ikväll fixat fuktlådor åt dvärgtigrarna, förövrigt mina första fuktlådor åt ormar, funderat på det länge så nu var det dags! Fungerar det bra kommer jag följa upp med liknande fuktlådor/äggläggningsplatser i fler terrarium. 

En fråga angående mossan i lådorna, är det "rätt" sort? Har iaf haft den i en back i förrådet i ett par veckor och den håller ju fortfarande fukten så då funkar det antar jag? Eller nåt att tänka på? 

Och den tredje vändan med grentransporten :) 

151
10
pyton:
Vilka lysramper anväder du?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

pyton skrev:
Vilka lysramper anväder du?

Lysrörsarmaturer med dubbla rör från Jula & Biltema, köpte dom på nån kampanj så blev inte många kronor för alla :)

141
109
stefan707:
Vilken tjocklek på osb skivorna använder du? Kollade byggmax dom hade 10mm å 15mm

230
185
Humi:
stefan707 skrev:
Vilken tjocklek på osb skivorna använder du? Kollade byggmax dom hade 10mm å 15mm

Han har kört med 11mm från K-rauta :) 
Du kan också hitta dom på byggmax: www.byggmax.se/skivmaterial/byggskivor/plywood-och-osb/osb-skiva-p10092 :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild