Stapla Exoterra. Belysning?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:

Dom där mattorna är ett helvete att göra rent :) Tänk på det innan du limmar fast den i botten...

Exo-terra går alldeles utmärkt att stapla! Inga problem med luftgenomströmningen, vet många som staplar dessa utan bekymmer :)

32
1
Zmeika:
Man måste ju ta ut dem för rengöring - jag ska inte limma dem :) 

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:

Dom är ändå ett helvete att göra rent när det är avföring osv på dom :) även om man plockar ur dom, jag skulle valt något annat på botten, något mer lättstädat och naturligare men det är ju jag det :)

120
62
neon:

blötlägg mattan först å kör den i tvättmaskin sen!

60
31
Airbrush73:
Du nämner måtten 90.45.45 på dina 2 ExoTerra terrarier, och du vill stapla dom på varandra.
Var försiktig bara, och kolla så dom står stabilt, så inte det undre terrariet står ojämt osv.
Det är ändå lite vikt i dom med dom måtten, och om det nedre står lite ojämt mot underlaget, så kan det undre terrariet spricka pga spänningar i glaset. =)

373
171
Anathawa:
Finns det uppgifter vilken vikt de tål?
Kan jag stapla två 90*60*45?
Tål de vikten av substrat? 
Tänker att plasten i fötterna borde bli lite ledsen men den belastas å andra sidan bara med tryck rakt nedåt, ingen skjutning.  

Tänker om man har ett i botten med det man inte är lika rädd om (foderdjur mm) och levande ödlor ovanpå (hellre mosade kacklar och växter om nåt skulle hända) men det är ju det jag har ödlor i som det är tungt substrat i. Skulle gärna se  Exoterras egna specifikationer hellre än testa själv. :)

Hur gick det med dina terrarier? Och hur blev det med värme och ljus i dem?

Har sett stackar med små Exoterra och det funkar ju bra, men handlar om helt andra vikter.

373
171
Anathawa:
Fick svar från företaget. De svär sig helt fria:
"Dear xx,

We do not recommend you stack any of the Terrariums. They are not meant to do this.

Regards,

Customer Service

Rolf C. Hagen Inc."

Jamendåså. 

Ingen garanti för att ens de allra minsta ska tåla att staplas mao

379
399
Mr_B:

Anathawa skrev:
Fick svar från företaget. De svär sig helt fria:
"Dear xx,

We do not recommend you stack any of the Terrariums. They are not meant to do this.

Regards,

Customer Service

Rolf C. Hagen Inc."

Jamendåså. 

Ingen garanti för att ens de allra minsta ska tåla att staplas mao

Nä det är rätt uppenbart att de inte är gjorda o staplas om man kollar konstruktionen. Exo-terras 90-burkar kommer dessutom med en plastbit i ovankant som skydd för att rutorna inte ska kunna slå upp vid en stöt eller liknande. Och redan på den här längden skrapar rutorna när man öppnar o stänger vilket borde bli värre om man staplar dessa på varann utan nån form av vettig hylla. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild