Jo jag stod och klämde på den. Den kändes mycket mer kompakt helt klart! Dock så föll jag för vanliga cellplasten, dels pga. priset samt att jag tänkte att det borde vara lättare (kräva mindre kraft) att skära i. Dock kan jag tänka mig att det är lättare att få det bra. Nåväl.
Har börjat med att skära ut grova bitar till vänsterhörn och mittenväggen. Tanken är att bygga "moduler" som går att passa in, för att dels underlätta bygget (kan vara bra att få ut en del och arbeta med där jag har bättre belysning, och sedan stoppa tillbaka) samt att vid en eventuell flytt eller grovrengöring, kunna få ut allt smidigt. Hörnsektionen ser ut att bestå av två delar:
Tjock bottenplatta (10cm hög), två smala väggar mot vänsterkant och ca 40cm mot bakväggen.
Tjocka överväggar (10cm djupa), vilandes ovanpå de två smala väggarna (har skurit ut så att det blir lite som en "kil" så det ska passa ihop bra.
Gäller bara att få till det sjysst sen när jag ska smeta på massa husfix. Nåväl, känns som en bra start för att få en känsla av utrymmet. Anledningen till de smala väggarna ovanpå den tjocka bottenplattan är för att få ett "klippöverhäng" längs väggarna, som senare ska ge möjlighet att göra gömställe. Detaljerna kommer nog allt eftersom det växer fram. Erbjuder några suddiga bilder på hur det ser ut i dagsläget. Nu väntar jag på att varje modul ska limmas ihop ordentligt, så att jag kan ta ut delarna för att karva.
Nedan: Notera att på golvet i mitten ligger det nu bara frigolit för att hjälpa till att pressa en liten "bergsfot" mot bakväggen, så att väggen kommer stå stabilt. Om det inte blir tillräckligt så kommer jag försöka fästa bakre bergsvägg med kardborreband mot bakväggen.... om ni fattar :).
Nedan: Vy från botten av mitten upp mot vänster hörn.
Imorgon blir det till att försöka få till högerhörnet på liknande vis :).
Notera: Mycket av denna frigolit kommer att karvas ur rejält!