Projekt bandvaran

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11

2966
1648
Hoggaforfan:
ricard skrev:
Blir som sagt spännande att följa. Jag kommer köra med levande bottenmateriel. Alltså löv, bark, djurskit och insekter. Dels massor med hoppstjärtar och tropiska gråsuggor, dels en del större grejor som zoforbas mm ...

Humi skrev:

Hur är det med kackerlackor? Dålig idé?

Zophobas överlever ganska bra i vår inomhustemperatur samt att inget äter baggarna och de äter sönder rötter etc
Inget att rekommendera som renhållare. Välj kackerlackor istället.
En del kommer varanen äta men det gör ju inget och oftast kommer de upp på nattetid så kan klara sig bra inne i terrariumet, däremot är de inte särskilt förtjusta i vårt inomhusklimat. 
Hoppstjärtar, gråsuggor, daggmask och kackerlackor kan rekommenderas. Black soldier fly ska vara bra med men inget jag har erfarenhet av ännu.
Mjölmask och zophobas fungerar som mat men är inget jag rekommenderar som renhållningsarbetare.

230
185
Humi:
Hoggaforfan skrev:

Zophobas överlever ganska bra i vår inomhustemperatur samt att inget äter baggarna och de äter sönder rötter etc
Inget att rekommendera som renhållare. Välj kackerlackor istället.
En del kommer varanen äta men det gör ju inget och oftast kommer de upp på nattetid så kan klara sig bra inne i terrariumet, däremot är de inte särskilt förtjusta i vårt inomhusklimat. 
Hoppstjärtar, gråsuggor, daggmask och kackerlackor kan rekommenderas. Black soldier fly ska vara bra med men inget jag har erfarenhet av ännu.
Mjölmask och zophobas fungerar som mat men är inget jag rekommenderar som renhållningsarbetare.

Då får det bli en stor kultur med dom där väsande asen (Y) 

Idag är det måla väggarna och tak som står på schemat :D

230
185
Humi:
Ny adress för camen! (Y)

81.230.110.3:8100/
Login: Guest
Password: guest

173
264
ricard:
Humi skrev:

Då får det bli en stor kultur med dom där väsande asen (Y) 

Idag är det måla väggarna och tak som står på schemat :D

Hahahahaa! :) Ja just det. Väsande stor kultur och hyffsat god stämning bland de andra där hemma? Njae. Alltså, de är klättrande, på glas och det mesta. Svårt att få en så stor burk hermetiskt tillsluten. Nymferna trycker sig förmodigen igenom springor som är 1mm. Kör ej klättrande arter och nej, det tar inte så lång tid att naturligt bryta ner. Men men. Du får väl prova dig fram. 

12
5
TimR:
Jäkligt tufft bygge!

En annan fråga, var får man tag på hoppstjärtar och tropiska gråsuggor?

3
0
OliverG:

TimR skrev:
Jäkligt tufft bygge!

En annan fråga, var får man tag på hoppstjärtar och tropiska gråsuggor?

Brukar finnas på TD och mässor :-)

12
5
TimR:
OliverG skrev:

Brukar finnas på TD och mässor :-)

TD?

Brukar inte åka på mässor :(

96
141
Guns4ever:
TimR skrev:

TD?

TD = terrariedjur.se :) kolla köp o sälj annonserna.

40
14
ZzaazZ:
TimR skrev:

TD?

TD = TerraireDjur, köp och sälj delen! 

12
5
TimR:
Jasså då förstår jag! :) Lyckades hitta gråsuggorna hos en foderförsäljare, ska bara hitta hopprövarna nudå.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild