Projekt bandvaran

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11

173
264
ricard:
ps. jag testade aldrig djupsubstrat på de stora arterna ds.

2966
1648
Hoggaforfan:
Biotop funkar bra. Gråsuggor och hoppstjärtar är en bra början. :-)

230
185
Humi:
ricard skrev:
När jag pratar med folk, framför allt i USA, men jag tror att också mr Waterboy delar denna erfarenhet, som kört med lite tjockare bottenmaterial som mest består av löv, med en massa insekter i, som käkar "rester" luktar terrariet skog. Man vattnar löven och det liksom sköter sig självt. 

När jag pratar om odörer så menar jag rester från foder och skit. Inte den almänna doften från ett sånt klimat :p 

Går fram och tillbaka med om jag ska ha insekter som städar eller ej. Den frågan få komma tillbaka när skåpet står klart :D

230
185
Humi:

Väggarna är klar och golvet är påbörjat :) Tog dock slut på duk så får nöja mig med att måla den sista biten på golvet med tätmembran. 
Vattendelen hamnar mellan väggen och boxen, så cirka 180x120cm i storlek och djupet hamnar på 50cm. 
Den lilla delen mellan boxen och väggen blir det klippor för att komma upp på boxen och sen fler klippor på boxen för att komma vidare till solplatsen. 
Blir även tvärgående stockar för klätter möjlighet över hela terrariet :>

412
420
Hadara:
Ska bli väldigt spännande att se slutresultatet! 

230
185
Humi:
Vill man så kan man följa projektet live, xmeye.net/login.do?method=goLogin och sen klickar man på Device Login 
ID: 60ede3b7e37afa9a

173
264
ricard:
Humi skrev:
När jag pratar om odörer så menar jag rester från foder och skit. Inte den almänna doften från ett sånt klimat :p  Går fram och tillbaka med om jag ska ha insekter som städar eller ej. Den frågan få komma tillbaka när skåpet står klart :D
Självklart! Det luktar inte hallontårta när de skiter och det är det jag syftar på oxå. Men med insekter så "löser sig det" naturligt, utan att det blir sådan lukt. Vi får se vart det tar vägen då ... 

230
185
Humi:
ricard skrev:
Självklart! Det luktar inte hallontårta när de skiter och det är det jag syftar på oxå. Men med insekter så "löser sig det" naturligt, utan att det blir sådan lukt. Vi får se vart det tar vägen då ... 

Det är ju sant. Men hur lång tid tar det för dom att göra det naturligt så att säga? Kan ju vara bra att ha båda två för att hålla huset i hyffsad stämning ;p

173
264
ricard:
Humi skrev:
/.../Kan ju vara bra att ha båda två för att hålla huset i hyffsad stämning ;p
Blir som sagt spännande att följa. Jag kommer köra med levande bottenmateriel. Alltså löv, bark, djurskit och insekter. Dels massor med hoppstjärtar och tropiska gråsuggor, dels en del större grejor som zoforbas mm ...

230
185
Humi:
ricard skrev:
Blir som sagt spännande att följa. Jag kommer köra med levande bottenmateriel. Alltså löv, bark, djurskit och insekter. Dels massor med hoppstjärtar och tropiska gråsuggor, dels en del större grejor som zoforbas mm ...

Hur är det med kackerlackor? Dålig idé?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild