Projekt bandvaran

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11

230
185
Humi:
Väggen för vattenfallet är klar, samt reglarna för högra sidan är fixad. Sätter upp dom imorgon om det finns tid :)
Väntar just nu på att fogen ska torka och sedan måla en sväng idag.

Medlem i SHF
4051
5102
Jonas_:
Fy satan vad spännande att se detta både på bild & live när det är klart Humi :) väldigt intressant! 

101
24
ploa:
Hur går det med byggandet Humi? Nyfiken på vad som hänt.

230
185
Humi:
Har blivit en liten pause pga tigerpytons :P Men så fort jag kommer igång igen så kommer det uppdateringar! :)

230
185
Humi:
Saker dyker upp i livet och man flyttar så projektet dog helt. Men efter att ha suttit och blädrat igenom tråden lite så kom suget för ett lite större skåp tillbaka :> 
Frågade sambon om vi skulle använda hallen uppe till någonting och hon sa nej, så nu kör vi igen! 

Cirka 300*300 i bottenyta, cirka 9 kvm. 

Planen är att göra vattendelen så att den kommer rakt ner i avloppet för enkla vattenbyten samt att man har indraget vatten i terrariet för lätt påfyllning. 
Vattenfallet är fortfarande med i ritningarna :)

Kommer att gå sakta med säker så att säga för tydligen får man inte pausa husbygget för att bygga terrarium. Kärringar...

21
10
kLYSHAN:
kan jag andvända min ljusramp ifrån akvariet till ett "om gjort terrarie" så länge man typ sätter nå nät osv för så inte ormen bränner sig?

230
185
Humi:
kLYSHAN skrev:
kan jag andvända min ljusramp ifrån akvariet till ett "om gjort terrarie" så länge man typ sätter nå nät osv för så inte ormen bränner sig?

Det kan du absolut göra. 
Normalt sett blir inte lysrör så varma att dom skadar ormen. Men ta ett kycklingnät eller liknande för att vara säker :)

230
185
Humi:

Blev lite andra mått än vad jag hade tänkt, så tappade 3 kvm :/ 300*200 blev slutmåttet :)
Ska försöka regla klart allt idag för att isolera och sätta skivor imorgon (Y)

230
185
Humi:

Det händer saker (Y) 
Ska kolla upp hur jag ska göra med glaset imorgon, blir en fast skiva på 2000x2200mm. Men frågan är hur tjock den behöver vara. 
Sen blir det en dörr på vänstra sidan så det blir lätt att gå in och kriga vid städning samt matning :)
Vattendelen ska planeras och byggas i glasfiber med avlopp för lätt rengöring. 
Vi kommer även att köra våtrumsduk på golvet och sen lägga klinkers för att underlätta städningen (Y)

187
221
Moova:

kLYSHAN skrev:
Vet att denna tråd är för bandvaran men tänkte lägg upp en bild och fråga om belysningen på som jag tänkt haft till mitt teraroum  är detta för mycket eller funkar se utmärkt?

Är nog bättre om du gör en egen tråd men tanke på att detta är någons personliga byggtråd. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 11
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild