Projekt bandvaran

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Dåså :) 

Blir nog kanon de där! ser fram imot fortsättningen!

14
7
Henka:
Spännande.

101
24
ploa:
Spännande :)
Nu har jag aldrig byggt i cement, men med epoxi har jag byggt en del.
Cement: är den verkligen vattentät? jag tror man måste försegla den med om det ska stå vatten i den.

Som jag ser så borde epoxi vara att föredra, du kan bygga dammen i garaget för att sedan bära upp den till burken, det blir nog svårt med cement. 

Men som sagt, väldigt spännande projekt

2966
1648
Hoggaforfan:
Betong är ganska vattentätt men kan svettas fukt om det är tex en damm men då får man blanda in SikaCim eller akrylpolymer. Man kan även lacka det med just epoxy-lack men osäker hur bra det är i detta fallet, tror klorna går igenom den lacken. Sen om de små hålen efter klorna gör något vet jag inte.

230
185
Humi:
ploa skrev:
Spännande :)
Nu har jag aldrig byggt i cement, men med epoxi har jag byggt en del.
Cement: är den verkligen vattentät? jag tror man måste försegla den med om det ska stå vatten i den.

Som jag ser så borde epoxi vara att föredra, du kan bygga dammen i garaget för att sedan bära upp den till burken, det blir nog svårt med cement. 

Men som sagt, väldigt spännande projekt

Det finns Sika att blanda i betongen för att göra den mer vattentålig och sen köra på lite vattentätande bruk för att vara säker :) 
Så vatten tål det, men blir lite klumpigare som sagt. Börjar luta mer och mer emot glasfiber :)

593
551
Redfoot:
Bygg bygg, bilder bilder. Kan bli hur spännade som hellst.
/R

230
185
Humi:
Lyckades ju så klart missa öppettiderna hos bygghandeln idag, men imorgon ska jag hinna med och hämta hem lite prylar :) 

70
86
Realboas:
Intressant tråd det här, som alla bygg trådar:) men vad jag saknar i den här tråden är bilder på projektet, så man får se hur bygget fortskrider :) mer bilder mer bilder tack :D

230
185
Humi:
Realboas skrev:
Intressant tråd det här, som alla bygg trådar:) men vad jag saknar i den här tråden är bilder på projektet, så man får se hur bygget fortskrider :) mer bilder mer bilder tack :D

Har bara kommit iväg och köpt saker, sen är det bara en botten som är gjord och målad :P Men så fort jag börjar med nya saker (hoppas på imorgon) så kommer det fler bilder! :)

456
202
isdrake:

Jättekul projekt. :) Ser fram emot att följa det.

Angående glasfiber så går det faktiskt att få rolig yta på det. Om du först applicerar så mycket glasfiber du behöver så kan du lägga ett mer estestiskt ytskick på det. Här är ett foto från en gammal burk där jag också använt mig av glasfibrer. På yttersta lagret tog jag inte glasfiber utan blandade "smeten" med sand och färgpigment. Det går säkert att få till mycket bättre än min gamla bakgrund. Men oavsett så ser det roligare ut än det högblanka helt släta resultatet man förknippar med glasfiber. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 11
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild