Projekt bandvaran

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11

230
185
Humi:
Hoggaforfan skrev:
Vilka mått får skivan?

Skivan kommer att vara cirka 155 bred, så har mycket att spela på :)

66
9
Panosz:
Intressant projekt ..kommer följa den :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Vill du så kan du sätta en/två reglar bakom men inget du behöver. Det lilla den kommer att böja sig är försumbart och när betongen torkat så är ju skivan ointressant

230
185
Humi:
Patch skrev:
Schysst bygge! :)

Vad blir det mer i botten än våtrumsfärg?
Min hona på ca 130 grävde genom bottenskivan så nått hårdare kommer ev att behövas :)

Hur djup blir poolen? hur har du tänkt att tömma och fylla det? läckert med så stor vattendel till bandvaraner :)

MvH Alex

Kan bli betong över hela botten eller någonting annat kraftigt för att få en bra bottenyta. Sen blir det sten och annat skoj för att fylla ut ytan :)

Har inte valt djupet än, har du något förslag? Kommer att gjuta in en slang i botten så jag kan tömma hela poolen så lätt som möjligt :)

230
185
Humi:
Hoggaforfan skrev:
Vill du så kan du sätta en/två reglar bakom men inget du behöver. Det lilla den kommer att böja sig är försumbart och när betongen torkat så är ju skivan ointressant

Kommer att göra en låda som är skiva -> 45x45 regel <- skiva för att kunna dra slangar osv för regn och vattenfall systemen. Så skivan kommer att finnas och spela in i bygget. Kan även bli att all el finns i denna. 

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Låter bra det... hade jag skaffat bandvaraner igen så skulle de absolut vara typ betong eller Expoxi igen :)

Ang vattendjup så är de ju djupare dessobättre :) Men träkåk och vatten är inte ALLTID de bästa :P (been there!) :P

2966
1648
Hoggaforfan:

Jag menade att den var ointressant i avseende av bärplan. När cementen torkat bär ju den upp sin egen vikt som då ligger på kanterna. :-)

Så go wild och kladda på ^^

230
185
Humi:
Patch skrev:
Låter bra det... hade jag skaffat bandvaraner igen så skulle de absolut vara typ betong eller Expoxi igen :)

Ang vattendjup så är de ju djupare dessobättre :) Men träkåk och vatten är inte ALLTID de bästa :P (been there!) :P

Glasfiber är ju en bra lösning för botten, ska undersöka saken för att få det bästa för min del :) 
Har funderat på cirka 50cm, men vet inte riktigt hur jag ska bete mig för att få till det som jag vill ha :p Blir nog många svordommar! ;D

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Blir tungt :P (drygt 700kg) men häftigt... mitt tips är att fixa lätt rengörning och påfyllning :)

De är DRYGT att byta vatten stup i kvarten :P

230
185
Humi:
Patch skrev:
Blir tungt :P (drygt 700kg) men häftigt... mitt tips är att fixa lätt rengörning och påfyllning :)

De är DRYGT att byta vatten stup i kvarten :P

Tygnden där spelar ingen roll, har reglat rejält under den biten :) Har en 1" slang som kommer att flöda ut allt vatten på några minuter, sen köra vattenslang för att fylla allt igen :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild