Projekt bandvaran

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11

205
203
Micke_E:
Annars finns sådana utomhuspooler/dammar i svart plast på t.ex badhus. Det kan vara värt att se om de största räcker till,  man får bygga in dem i något snyggt bara ;)

230
185
Humi:
Hoggaforfan skrev:
Bygg en träställning först av OSB och frigolit sen täcker du det med svetsnät och ett tunt lager betong och gör detaljer med betongen. Då väger det inte särkilt mycket men håller att gå på. 

Jag har övervägt det, men problemet är ju ifall en klo skulle gå igenom när det är så tunt som sedan leder till en vattenskada. För att det ska bli hållbart behöver jag upp ett par mm i alla fall, och då börjar vi komma upp i vikten direkt.
Efter som att det kommer att vara en lutande skiva som står på ett inte allt för bra ställa så måste jag få ner vikten för att undvika att den böjer sig.

230
185
Humi:
Micke_E skrev:
Annars finns sådana utomhuspooler/dammar i svart plast på t.ex badhus. Det kan vara värt att se om de största räcker till,  man får bygga in dem i något snyggt bara ;)

Det hjälper mig ju dock inte med vattenfallet :P Poolen kan jag göra i 10cm betong om det är så :p 

2966
1648
Hoggaforfan:

2 reglar bakom skivan så är det löst men annars kan det bli snyggt, få väck lite det kantiga så gör inget om skivan böjer sig något. Den ska ju bara hålla tills betongen är torkad.
Mjo 5-10mm tycker jag är tunt :-P
Men man kan ju försöka hålla det under 200kg

230
185
Humi:
Hoggaforfan skrev:
2 reglar bakom skivan så är det löst men annars kan det bli snyggt, få väck lite det kantiga så gör inget om skivan böjer sig något. Den ska ju bara hålla tills betongen är torkad.
Mjo 5-10mm tycker jag är tunt :-P
Men man kan ju försöka hålla det under 200kg

200kg är lite för mycket om jag säger så, när jag ska få ut kalaset (om jag behöver) så ska den hissas ner via altanen som är 4 meter upp :P Samt att under vattenfallet så är min trapp som används hela tiden. Det kan alltid hända olyckor och vill gärna inte bli mosad i så fall ;p (Paranoid) 

Ska undersöka sakerna lite mer innan jag bestämmer mig :) Lär ändå bygga en rejäl bakskiva då det ska gå slangar med vatten till vattenfallet samt dysorna :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Vilka mått får skivan?

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Schysst bygge! :)

Vad blir det mer i botten än våtrumsfärg?
Min hona på ca 130 grävde genom bottenskivan så nått hårdare kommer ev att behövas :)

Hur djup blir poolen? hur har du tänkt att tömma och fylla det? läckert med så stor vattendel till bandvaraner :)

MvH Alex

741
681
Binks:
Om JAG byggde hos dig så skulle jag bygga helt på känn, men om jag byggde hos mig själv skulle jag planera sjuukt mycket och länge ;)

2966
1648
Hoggaforfan:
Binks skrev:
Om JAG byggde hos dig så skulle jag bygga helt på känn, men om jag byggde hos mig själv skulle jag planera sjuukt mycket och länge ;)

Om du byggde skulle det aldrig bli klart :-P

741
681
Binks:
Nä jag skulle nog planera så länge så ödlan var utdöd.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild