Bombina orientalis yngel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

459
138
Pakke:

Anders, kanske kan du tänka dig att "odla" alger på burkar eller sånt?

Då skulle det vara bra om de blir så. Sen kan man plocka alger och flytta till den akvarium som du använder ynglar till så kan du släppa alger där? =)

Jag har gjort det förut och fungerade ju utmärkt med de ynglar. Minns inte riktigt vilken art av groda som jag hade förut. Det var för längesen sedan då jag var liten.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Hade kanske funkat :)

En del kör även med kokad sallad att ge dem.

4
1
CC72:

Va roligt! Letar själv Klockgrodor till mitt nyinredda akvaterrarium :) Hade tänkt köpa på mässan i Stockholm i helgen men nu kan jag inte åka tyvärr, får försöka få tag på ett par på annat sätt.

Du kan ju testa att mata med algtabletter, det har jag till mina äppelsnäckor. Man lägger i en tablett så löser den sakta upp sig. Borde funka till grodyngel.

Lycka till med dom, ska bli kul att följa tråden :)

51
2
niake:

Har en fråga har du dvala dessa ?? har själv 5 st de spelar å bråkas en del, måste man dvala dessa?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Nej, jag har inte dvalat dem. Så det ska inte behövas, men det kan väl öka chanserna.

51
2
niake:

ok tack har väl med min tur fått 5 starka karar :/

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Själv har jag förmodligen 5st hanar och 2st honor.

Det är oftast rätt bra att ha fler hanar än honor när det gäller grodor. När de har lite konkurrens pushas de till att göra bra ifrån sig :) Fast det blir ju rätt mycket kväkande ;)

Hur gamla är dina grodor då? De kanske inte är helt könsmogna ännu?

51
2
niake:

ska filma dessa eller ta en bild å lägga upp dom äter å frodas .. är ju inte ute för att odla utan föra att studera men dom väcker mig på min lunch rast där ett ner köp..

126
6
AjPaj:

Är det inte dags att lägga upp nya bilder på ynglen, så vi får se hur långt de har kommit?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Hehe, definitivt. Får göra det så fort jag kommer hem. Jag kollade i fredags, och man började se att bakbenen är på gång. Får se om jag lyckas få med det på bild. Har ju inte jättebra kamera.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild