L.williamsi

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

343
119
Salig:
Jag använder Solar Raptor 35w HID för min burk på 45x45x60 direkt på nättakrt. Går hur bra som helst, inga brännskafor eller liknande. Vill inte riskera skadorna jag sett på xTheods djur. Det finns dock uppfödare utomlands som föder upp williamsi utan uv-belysning, vilket sägs gå bra. Ingenting jag förespråkar, men det är nog bättre att låta djuret gå utan uv en stund än att riskera skadlig utsättning för en eventuellt dålig lampa. 

201
114
Linkanw94:
Har du lysrör ja kör lampa men vart bestälde du röret och vad har du för armatur?

201
114
Linkanw94:
hur kopplar du ballasten som behövs för att driva lampan? 

201
114
Linkanw94:
salig?

903
510
Evanjeline:

www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/armaturer/lysrorsramper-t5/solar-raptor-lightbar-t5-24-w.html

Han har även ljusrören. Lampan som salig pratar om finns också. På de amaturerna ingår det även ballast. Det finns fördelar med att ha värme och ljuskälla i ett, men för min del som har det väldigt varmt där terrariumet står funkar ljusrör bättre. Jag har ingen annan värmekälla och där är mellan 34-35 grader på solplatsen.

903
510
Evanjeline:
Förresten så är geckos unlimited ett väldigt bra engelskt forum, och där finns underkategorier för de olika geckosen. Tyvärr svarar folk väldigt lite och långsamt, men där finns gott om gamla trådar med matnyttig info av uppfödare av williamsi som verkar väldigt duktiga. 

201
114
Linkanw94:
okej men nu vill ja bara veta hur man kopplar den där lampan som endast fungerar med ballast på 35 what

www.herperschoise.se/product.html/sraptor-35-w-med-ballast?category_id=13

39
11
mommo:
Vad ska vi mer prata om? Just nu är jag väldigt sugen på fakta, antingen ge eller få. 

201
114
Linkanw94:
mommo skrev:
Vad ska vi mer prata om? Just nu är jag väldigt sugen på fakta, antingen ge eller få. 

varför skapar du ingen fakta tråd om ödlan du vill ha fakta om då?

903
510
Evanjeline:
Det har hen gjort.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild