Problem med terrarium :-)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
JACLAR123 skrev:
Fast b.dubia är så pass mjuka, så det ska nog gå..

jungfruna är ju sjukt små när dom är nykläckta så det vette fan 

2052
780
psyjoh:
Stoppade in en helt nyfödd vit dubia men fast det var den minsta jag hittade så såg den alldeles för stor ut. Ska beställa bönbaggar o flugor. Mina flugodlingar gav jag bort tillsammans med mina stora jungfruar så jag hade bara cgd hemma nu. 

2052
780
psyjoh:
Beställt nu plus hoppstjärtar och gråsuggor så dem får klara sig på cgdn sålänge. 

429
254
JACLAR123:
Jag har prata med en med mycket kunskap om reptiler. Han är den som sköter Alba och har fått ungar av snappar sköldpaddor. Han sa att de kan ta större byten, än huvudet när det gäller b.dubia nymfer.  Eftersom han är mycket kunnig verkar  det vara logiskt! :D  Lycka till! :>

384
18
mr_fan:
jag har hört att bönbaggar är dåliga ifall dom råkar rymma så va försiktigt så inga rymmer =)

2052
780
psyjoh:
Pacman skrev:
jag har hört att bönbaggar är dåliga ifall dom råkar rymma så va försiktigt så inga rymmer =)

Bygger dem bo o förökar sig eller vad?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
psyjoh skrev:

Bygger dem bo o förökar sig eller vad?

Är ingen fara med bönbaggar. Dock så om du äter torra bönor och dom rymmer så kan du få en ny odling i skafferiet ;-) och var noga med att tvätta händerna när du hållit på med dom ska tydligen vara ganska lätt att bli allergisk av dom.
JACLAR123 ja ödlor kan svälja stora byten men brukar ju rekommenderas att ge byten som är mellan ögonen på ödlor för att minska eventuella risker. 

2052
780
psyjoh:
Vad gäller nykläckta jungfrugecko och nyfödda dubia så såg inte den kombinationen bra ut. Den var på tok för stor, mer än halva ödlans kropp och de höll sig på avstånd. 

429
254
JACLAR123:
Ja, det kan ju också vara så.... Men Cdg skulle väll funka? Och då menar vi bara cdg..:D

2052
780
psyjoh:
Där är väl allt som behövs i det antar jag. Fast det är omöjligt att se om de varit och slickat i sig nåt då de är så små. Vet inte om man även bör ställa in en kalkskål?  
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild