Projekt: Benz0187 Terrarieuppsättningar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11

83
40
Benz0187:
Jamen tackar! Nu ska jag börja skissa på någon ritning för spindel burkarna. Då behöver jag skjutglas lister. Jag har kollat med ALLA glasmästare i 10mils radie och ingen har nå lister som passar för mitt bruk. Oftast är det stora vitlackerade bjässar som ska tåla 6mm glas i nån inglasad veranda.
Jag är ute efter enkla aluminium lister som inte lackerade, för 4mm glas. Någon som har något tips vart kan jag köpa dessa?

2966
1648
Hoggaforfan:
Letat som en idiot efter det på nätet och jag brukar hitta sånt men ingenstans förutom grossister. Helt sjukt.
Kan be min glasmästare ta hem om du vill, 200:-/m (över+underdel). Kostar väl 50:- i frakt
Eller räcker det med U-lister? Om du ska ha giljotinöppning, för mig jag läst du skulle ha det på några.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Provat någon utav dessa? :)

herperschoise.se/category.html/skjutlister/borstlister

www.tropiskarum.se/index.html

83
40
Benz0187:
Herpers är svarta och plast. Jag är ute efter aluminium. 
Jag ringde hn på tropiska för nån månad sedan och då hade han bara bruna plast. Ska maila han igen 

Hoggaforfan skrev:
Letat som en idiot efter det på nätet och jag brukar hitta sånt men ingenstans förutom grossister. Helt sjukt.
Kan be min glasmästare ta hem om du vill, 200:-/m (över+underdel). Kostar väl 50:- i frakt
Eller räcker det med U-lister? Om du ska ha giljotinöppning, för mig jag läst du skulle ha det på några.

är det aluminium eller plast?

77
67
Samuelelel:

Låter väldigt dyrt med 200:-/m tycker jag. Till mitt bygge betalade jag 100:-/m för aluminiumlister (uppe + nere) med glidskena. Får man fråga var i landet du letar?

1685
794
fluffis:
Aluminium är det enda som min lokala glasmästare har men det vill jag själv inte ha :)

83
40
Benz0187:
Samuelelel skrev:
Låter väldigt dyrt med 200:-/m tycker jag. Till mitt bygge betalade jag 100:-/m för aluminiumlister (uppe + nere) med glidskena. Får man fråga var i landet du letar?

Bosatt i Kramfors/Härnösand. Har kollat alla städer runt här. Suck

1685
794
fluffis:
Benz0187 skrev:

Bosatt i Kramfors/Härnösand. Har kollat alla städer runt här. Suck

Trist. Själv bor jag i Skåne så jag är nog inte mycket till hjälp :(

77
67
Samuelelel:
Och jag huserar i Östergötland så hjälper inte så mycket här heller. Förstår inte hur de kan ta sådana hutlösa priser, handlar ju bara om en enkel aluminiumlist.

2966
1648
Hoggaforfan:
Benz0187 skrev:

är det aluminium eller plast?

Aluminium för 4mm glas

Samuelelel skrev:

Oj, var hittade du det? Jag gick ju efter HC priser och tyckte det var ok pris för aluminium med 200:-
Möjligen de skickar ju

Logga in för att posta i forumet
Sida av 11
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild