Regnskogsterrarium (BILDER)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

2966
1648
Hoggaforfan:
Tasmanen skrev:
Ok tack! Hur ofta får ni byta då, det ruttnar väl?

Beror på vilken träsort och tjocklek. Ek som legat i havet och torkat till håller i evighet.
Inte bytt något på tropikariet ännu och det är +3år

2052
780
psyjoh:
Tasmanen skrev:
Ok tack! Hur ofta får ni byta då, det ruttnar väl?

Om du syftar på grenar så byter jag ungefär 1-2ggr/år när det är storstädning i terrariena och jag byter då ut det mesta beroende på hur mkt dem skitat ner. Allt är så klart beroende vad för djur man har i terrariet. 

164
35
anders890:
Här är mitt senaste projekt, regnskogsterrarium/paludarium

182
87
Mrjansson92:
väldigt snygga burkar ni lägger upp måste jag säga =) här är bilder på dom regnskogsburkarna jag har i nuläget =)

Gammal bild men såhär ser burken till min djungelrutpyton ut, dock sitter det nu några korkbarksbitar på 3 olika platsen en bit upp som han kan ligga på, sen har jag en större vattenskål och lite annat, men i det stora hela är det typ lika =) 120x60x60 OSB är det, bakgrund i fogskumm och allt målat med våtrumsfärg =) enbart konstväxter i detta men ändå regnskogstema =)

Pågående bygge så inte riktigt klart än, helglas med måtten 80x40x60 (BxDxH) som jag kommer ha en trio (1.2) tokaygeckos i sen, dom ska hämtas på Expo Syd =) alla växter är levande, inga konstväxter i detta, sått gräs som marktäckare, hade vuxit till sig bra men blev lite fult när jag planterade in alla växterna =/ ska in med några växter till + några fler grenar och korkbark =) som sagt, en pågående projekt men ändå regnskogstema =) bild kommer när det är klart =)

11
4
Starshadow:
Vackra burkar ni har

412
420
Hadara:
Här är min lilla  regnskog till Varanus timorensis

376
359
a6lex:
Snart har jag också ett regnskogsterrarium :-)

376
359
a6lex:
Det börjar ta sig ialla fall

123
68
mallimalli:
a6lex skrev:
Det börjar ta sig ialla fall

Har du nån bild på hur det ser ut nu? :D 
Har du virat web runt lianer elr är själva webben lianerna?

376
359
a6lex:

mallimalli skrev:

Har du nån bild på hur det ser ut nu? :D 
Har du virat web runt lianer elr är själva webben lianerna?

Ser ut såhär idag, plantera nyligen en Epipremnum pinnatum som jag ska få att växa från hörn till hörn :) Lianerna med Hygrolon köpte jag färdiga :) De stora lianerna är gjorda av EpiWeb

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild