Regnskogsterrarium (BILDER)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

321
444
Daniel_S:
Här kommer ett av mina!

Dessvärre är jag dålig på att ta bilder, därav oskärpa och inte helt korrekta färger... Jag säger som alla andra, det ser mycket snyggare ut i verkligheten!

Växter: Muehlenbeckia axillaris, Ficus pumila quercifolia, Cissus amazonica, Cissus striata, Vriesea hieroglyphica, Soleirolia soleirolii, Didymochlaena truncatula, Nephrolepis cordifolia.
Finns även plats för en Nepenthes sp. Hittar ingen art jag direkt fastnat för än bara...
Mycket växter, gissar på när det stått och växt till sig om ca ett halvår kommer det bli riktigt bra. I botten på terrariet finns en stor "vattenskål" byggd i glas, som ett akvarium i terrariumet. Helt kamouflerad och ser ut som en liten naturlig vattenpöl. Terrariumet är borrat med 2 hål i botten, ett hål för dränering och ett för snabbtömning av vattenskålen.

Och härnedan är en av invånarna!

97
42
Micke81:
Mitt bidrag! Dock under uppbyggnad så ej färdigt ännu. Fler bilder kommer.

378
479
Svedjemo:

379
399
Mr_B:
Tjusig burk 

89
57
p4s1:

89
57
p4s1:

25
51
Zophoba:

64
11
Tasmanen:
Fint ni har det!
Det verkar som att många har riktiga grenar och snt från naturen. Hur funkar det, hur rengörs de innan de tas in i terrariet? Måste man byta ofta för att det inte ska ruttna eller mögla där inne i fukten?

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:

Här är en tråd angående inredning från naturen, men in med det bara, behövs ingen rengöring egentligen, jag borstar bort det värsta bara :) 

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2581

64
11
Tasmanen:
Ok tack! Hur ofta får ni byta då, det ruttnar väl?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild