Exotiska fjärilar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

274
148
Flosker:
Odlar inga fjärilar, men brukar köpa puppor på mässor som ja seda kläcker. Finns även larver att köpa och har testat ekspinnare. Funkar bra men går åt mycket löv. 

378
479
Svedjemo:
Flosker skrev:
Odlar inga fjärilar, men brukar köpa puppor på mässor som ja seda kläcker. Finns även larver att köpa och har testat ekspinnare. Funkar bra men går åt mycket löv. 

Var har du dem? I någon slags bur eller i ett terrarium?

274
148
Flosker:
Larverna har jag haft i en vanlig petbox.

295
270
barkskog:
Stockholms Universitets zoologiska institution har sedan 30 år ett fjärilslabb. Nätburarna är 50x50x50 och är numera utrustade med HID 50 W.

378
479
Svedjemo:
Jag funderar på om man kan få tag på tropiska arter att ha i ett större terrarium. Hade varit häftigt!

356
177
krypet:
Det finns en grupp på facebook med ett långt namn som börjar såhär:

Entomologocal livestock for sale UK

I den gruppen annonseras ofta olika fjärilsarter. I Sverige är det nog inte många som håller på. Jag gissar att det beror på att det är trixigt att fixa mat på vintern. En annan fundering: kan det vara så att det går att få tag på något via Fjärilshuset i Hagaparken, Stockholm? 

378
479
Svedjemo:
krypet skrev:
Det finns en grupp på facebook med ett långt namn som börjar såhär:

Entomologocal livestock for sale UK

I den gruppen annonseras ofta olika fjärilsarter. I Sverige är det nog inte många som håller på. Jag gissar att det beror på att det är trixigt att fixa mat på vintern. En annan fundering: kan det vara så att det går att få tag på något via Fjärilshuset i Hagaparken, Stockholm? 

Tack för tipsen, ska kolla upp det!

378
479
Svedjemo:
Hur länge lever en fjäril? Jag förstår att det är beroende på art, men på ett ungefär?

295
270
barkskog:
Svedjemo skrev:
Hur länge lever en fjäril? Jag förstår att det är beroende på art, men på ett ungefär?

www.123fakta.com/se/fakta-om-fjarilar

378
479
Svedjemo:

Tackar!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild