Dubbelterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

46
3
Ninjasandpopcorn:

Jag tror inte att Det är någon större skillnad från andra färger, det måste ju vara bättre att använda en färg som tål fukt så det inte blir blöt färg i terrariet när man fuktar sen är det bara grundfärgen, har en lackfärg ovanpå sen kommer jag självklart att vädra ut terrariet ordentligt med lampor, värme och fäesiginrett innan jag stoppar in mina ormar :)

46
3
Ninjasandpopcorn:

Idag var en produktiv dag :)

Jag började med att putsa igenom alla Inrednings prylar med sandpapper(den målade fogskummet blev nästan som sandpapper) och sedan målade jag dem gråa med en grå lackfärg.

Sedan satte jag dit skjutglasen ifram :)

Och jag klippte ut foam till att ha under värmemattan, foamen jag har är en tunnare variant så jag dubblar det(har man en vanlig foam man har under klickergolv behöver man inte ha dubbelt) 

46
3
Ninjasandpopcorn:

Jag började med att måla min vackra silikonering av ventilations nätet till samma grå som väggarna.

Sedan börjad3 jag putsa på all inredning med sandpapper för att ormsäkra ytan(den blir rätt så sträv annars) och för att få bort glanset av lacken och som ger olika färgnyanser cilket får det att likna mer sten än vad det gör om man bara målar :) gick tyvärr inga bra bilder på det ser nästan precis ut som innan men det är mer skillnad i verkligheten :\

26
1
SydpOlof:

Nice bygge!

46
3
Ninjasandpopcorn:

Borrade hål för värmemattekablarna och silvertejpade fast dom med foam under :)

46
3
Ninjasandpopcorn:

Idag har jag kapat och satt kopplingssplint till värmemattorna(jag har testat ett flertal gånger så att mattorna funkar)

Sen upptäckte jag att jag har hur mycket som helst färg kvar och bestämde mig för att göra ett par små hus/gömställen till av trolldeg :)

46
3
Ninjasandpopcorn:

Då var terrarierna även inredda! Några småjusteringar som måste göras så här i efterhand när man märker att det blir glipor på sidorna av skjutglaset, MEN det är lätt fixat igenom att sätta glidlister även på sidorna.. sen ska handtag även sättas dit på nedre terrariet men så stor skillnad från det här blir det inte :)

74
13
larsson88:

Riktigt snyggt :)

1686
795
fluffis:

Det blev ju bra! Känns väl härligt när det börjar bli klart? :) Enligt min erfarenhet så river ormarna ner växterna ganska snabbt, ska bli intressant att se vad som händer med dina :) Glöm inte fuktlåda!

46
3
Ninjasandpopcorn:

hejsan här igen på tråden :) är ju igentligen inte så mycket kvar att göra på Terrariet nu är ju i princip klart med själva bygget just nu har jag även bockat till tjockare ståltråd som ett ''lås'' för skjutdörrarna men än har jag inte kunnat flytta in mina ormar beroende på lite olika saker men mest pga av färglukten har hållit i sig.. Men fick ett tips från personen som jag köper ormar av att man kan ställa in en skål med T-sprit för det tar åt sig väldigt mycket lukt och sedan vädra ut. i dagens läge har jag inte kommit så pass långt att jag vet om det har funkat eller ej(skålarna med T-sprit står i terrarierna nu i skrivandets stund) men delar gärna med mig av resultatet. 

något annat jag har märkt nu i efterhand är att växterna jag köpt trivs olika bra i terrarierna, då jag köpte ett par ''mörka'' murgrönor och ett par ''ljusa''. de ljusa murgrönorna trivs jätte bra men de mörka inte så värst, en utav dom har dött helt och den andra är lite skrumpen. dessa blommor är i princip de första blommorna jag äger då jag inte är någon direkt växtfantast så jag blev väldigt fundersam varför det blev så, men min moster fylld i med lite informatipon om varför det förmodligen blev så, ljusa blommor trivs bäst i ljus miljö och mörka blommor i mörk miljö, generellt sett vilket låter väldigt logiskt men jag hade ingen aning, så ska man köpa murgröna att ha i terrariet vill jag föra informationen vidare till er som jag inte vet så värst mycket om blommor, köp ljus murgröna(de som har en vit kant) :)

Sen har jag funderat på om det skulle vara av intresse att få veta vad bygget gick på prismässigt? eller om det är irrelevant? jag kan tänka mig att göra en lista av vart jag köpt mitt material och det totala priset av bygget om det skulle vara så :)

annars kan jag inte tänka mig det blir fler inlägg förräns mina ormar har kunnat flytta in :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild