Dubbelterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

46
3
Ninjasandpopcorn:

Nu har grundfärgen på alla inrednings prylar kommit på plats, jag har använt en vit badrumsfärg(samma grundfärg som till terrariet) så nu ska det bara torka så ska g3å lackfärg på så är inredningen klar :)

1159
626
Temla:

Vad är det för skillnad på "badrumsfärg" och vanlig vattenbaserad väggfärg? 

1686
795
fluffis:

I badrum måste man ha en speciell färg som tål fukt. Därför kan man inte ha vanlig väggfärg. Det måste vara det Ninjasandpopcorn menar :)

46
3
Ninjasandpopcorn:

Precis, den färgen jag använt är en färg menat för att användas i badrum och tål en fuktigare miljö bättre än vanlig väggfärg :)

46
3
Ninjasandpopcorn:

Jag kom fram till väldigt snabbt att silikonera inte riktigt var min grej men nu sitter iaf nätet för ventilationen, det ska ju synas att det är hemmabygge! ;)

6
0
Ozmus:

Blir fint! ser fram emot att se slutresultatet....

340
91
Copa:

Hur blir det med bottenmaterialet när ventilationen sitter vid botten?

46
3
Ninjasandpopcorn:

Nätet är rätt så tätt så jag tror inte det blir några problem, sen ska jag ha hus/vatten skål intill ventilationen nertill så det är heller inte säkert att jag behöver ha så mycket substrat just intill där :)

340
91
Copa:

Okej. Kommer nog bli kanon 

1159
626
Temla:

Aha.. trodde dom färgerna innehöll gifter som t.ex. antimögelmedel. Bra att veta att det är ok att använda sådana!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild