Dubbelterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

36
8
mmillann:

Väldigt snyggt! :) och fint med färg, själv valde jag att göra utan färg men det kanske kommer färg på utsidan såsmåningom istället. Många, fina bilder å kul att titta på, som Jonas_ skrev!

46
3
Ninjasandpopcorn:

Nu är det även målat utvändigt :) jag tyckte OSB-skivan va så fin så det blev målat med en vit Bets färg från Bauhaus.

46
3
Ninjasandpopcorn:

Tack för alla snälla kommentarer! blir så jätteglad :) är ju mitt första terrarie bygge så känns bra att det har gått så smidigt och att få så fina lovord känns det som om detta faktiskt var något jag kunde göra :) så tack så jättemycket!

1686
795
fluffis:

Det ser snyggt ut! Jag är nyfiken på hur inredningen kommer att se ut när den är färdig. Det verkar spännande med grottor och sånt som du gör. OSB-strukturen är snygg :)

46
3
Ninjasandpopcorn:

fluffis, det ska bli väldigt spännande tycker jag själv o se hur resultatet blir är ju väldigt grön på det här så jag kör på magkänsla speciellt nu när det kommer till o göra inredning ;) Men det ska nog bli bra i slutändan. 

46
3
Ninjasandpopcorn:

Har väl kanske inget med själva bygget o göra men nu är blommorna som senare ska in i Terrarierna inskaffade, hade igentligen tänkt o ha en murgröna och en gullranka i varje terrarium men eftersom plantagen för tillfället inte hade några gullrankor får det bli två olika färgade murgrönor i varje terrarium :)

46
3
Ninjasandpopcorn:

Idag började jag fogskumma alla dekorationer, jag började med att fogskumma till vattenskålarna, jag har aldrig fogskummat förut och tyckte det var väldigt roligt så jag hade på för mycket(vid nästan alla dekorationer) vilket resulterade i att det svällde upp väldigt mycket så jag kommer att få tälja till alla dekorationer rätt så mycket speciellt vattenskålarna innan jag börjar måla dem.

Efter det fogskummade jag det lilla huset eller gömstället + att jag fogskummade ett ställe för krukfatet dår jag kommer att ställa en utav växterna tillsammans med huset. (vet att öppningen svällt igen kommer att få tälja fram den)

Sedan fodskummade jag en plats till krukväxten som vid de små husen fasst på det stora gömstället, sen lite fogskum i fram som dekoration.

Sedan gjorde jag även det andra lilla gömstället som det tidigare fasst med krukväxten på andra sidan.(vet även här att ingången är helt igen täppt men kommer att tälja upp ingången igen)

Sen så har ju glaset och glidlisterna äntligen kommit! :D så idag började jag sätta i glaset på sidorna.

innan jag satte i glaset på sidorna sågade jag till grenarna som jag tänkt ha i terrarierna som jag tog hem och sandpapprade(hade redan tagit av all bark sen innan)

46
3
Ninjasandpopcorn:

Det första jag gjorde idag var att vända på alla fogskums konstrukturer så att de får tårka igenom helt.

Efter det skruvade jag dit grenarna som ska vara i terrarierna.

efter det så satte jag dit lyset.

och jag slutade förmiddagen med att silikonera fast glidlisterna på de övre terrariet :)

31
1
RobinF:

Skickar min adress i ett PM så bygger du några åt mig med va :)?

46
3
Ninjasandpopcorn:

så då var det ju ett litet tag sen jag gjorde något på terrariet men nu har jag ju gjort lite efter att terrariet fått flytta hem från min morfars garage och vi upptäckte att det inte gick upp för trappan och det då mot min mammas protester får stå på nedervåningen så har ja gmest jobbat på husen/Gömställena och vattenskålarna :)

Vattenskålarna fick jag såga bort mycket bitar och lägga på ett nytt lager fogskum, sen har jag använt kniv och täljt + sandpapprat

På husen/gömställena har jag gjort samma, täljt och sandpapprat

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild