Dubbelterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

1686
795
fluffis:

Vad kul att du fastnat för ormar/majsormar! :) Det har jag också gjort :)

Majsormar skulle jag definitivt rekommendera att ha träsidor till men jag köper ditt resonemang om att ha (många) gömställen. Resultatet kan bli att det blir ljust och "öppet" i terrariet och att ormen känner sig "naken/uttittad/otrygg" och går och gömmer sig istället och det är ju tråkigt för oss som gillar dem och vill se dem så mycket som möjligt :) Unga majsormar kan vara ganska pigga och röra på sig mycket, det hör till :) De flesta lugnar ner sig när de blir äldre. 

Du gjorde helt rätt som byggde två terrarier på en gång! :D Jag själv byggde fyra på höjden :D

Ska du behandla träytan med något invändigt? Förstår jag rätt i att du ska ha endast en orm per terrarium/boende?

278
122
Snakedude69:

way cool! im very jealous of people that build there own stuff.. im so not handy

46
3
Ninjasandpopcorn:

Jag ska måla invändigt med en lackfärg och kanske en badrumsfärg, både vattenresistenta. Jag har tänkt att ha dem enskilt, Jag har en orm i åtanke som är en hona så hade jag tänkt o para dem vid ett senare tillfälle när de båda har växt till sig ordentligt. vid de skedet sen hade jag tänkt att behålla en juvenil och tänkt att flytta in den till en av terrarierna tillsammans med en utav de andra ormara jag då har(när den har växt till sig till ungefär samma storlek såklart) men har läst väldigt olika åsikter om detta så jag har inte helt bestämt mig en men det blir ju ett senare beslut iaf så inget jag oroar mig för nu ;) 

46
3
Ninjasandpopcorn:

well my dad is a carmechanic/military vehicle mechanic and i am aiming at a career as a kind of engineer, i'm guessing handiness runs in the family ;) 

1686
795
fluffis:

Jag är en av dem som tycker att det är bäst att ha ormar åtskilda :)

Ska bli en spännande fortsättning :)

46
3
Ninjasandpopcorn:

Nu har jag målat på Grundfärgen i båda Terrarierna, Jag har använt en vit badrums färg. 

Medans första lagret färg torkade gjorde jag iordning husen och vatten skålarna, de ''små'' husen/gömställen gjorde jag av vanliga GB Glassförpackning, vände de uppochner, skar ut ett hål och sandpapprade för o skapa en ormsäker kant. Jag kommer att använda fogskum för att forma de till små ''grottor'' och måla dem.

Vattenskålarna är vanliga pepparkaka förpackning som jag sandpapprade bort vassa kanter, kommer lägga en silikon kant på dem, ska även göra en kant eller ställing att ställa dem i fogskum so,m kommer målas för att efterlikna berge ller sten som grottorna.  

Sen byggde jag De ''stora'' husen/gömställena, som kommer målas och kanske fogskummas lite.

första vändan grundfärg målad på insidan

Sen när grudndfärgen torkat i terrarierna målade jag botten och tak en gång till, i botten för att verkligen fukt och vatten säkra och taket för att jag kommer att behålla det vitt alla andra väggar kommer att målas grå med en lackfärg.

6
0
Ozmus:

Snyggt bygge så här långt, ser fram emot att följa hur resten blir. Kul att du delar med dig.

46
3
Ninjasandpopcorn:

Det jag började med idag var att måla grudnfärg på utsidan av de stora gömställena.

Efter det så Målade jag Väggarna i terrarierna i den gråa lackfärgen jag valt.

Efter det skalade jag bark på grenarna jag hittat o tänkt sätta in tills grundfärgen på de stora gömställena torkat ordentligt sen målade jag dem gråa utvändigt.

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:

Kommer bli bra det där :) roligt att kolla byggtrådar med mycket bilder!

Kan säga att mitt första bygge var inte på långa vägar lika snyggt som ditt, nu några terrarium senare börjar man få in snitsen :P

66
9
Panosz:

Riktigt snygg blir det bra jobbat =), längtar tills man ska bygga sin första terrarium till ödlan senare

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild