Nybörjarödla?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

340
91
Copa:

Daggeckos ska inte hanteras då dom har väldigt ömtåligt skinn

33
0
Alexandra:

Hmm så dumt de inte ska hanteras. Då kanske ändå en dvärgskäggagam är bäst

55
1
JLundgren:

Ett tips till kan ju vara en blåtungad skink. De exemplar jag sett har alla varit aktiva, nyfikna och trevliga att hantera!

33
0
Alexandra:

Har kollat på dem och vi tyckte de såg läskiga ut

269
60
Jonas:

skink va inget dumt förslag dom ska vara rätt trevliga dock vet jag inget angående hantering med dom.

33
0
Alexandra:

Fått förslag på dem från annat håll med ska kanske titta igen.

55
1
JLundgren:

Haha, jag tyckte också att de såg lite läskiga då jag började intressera mig för reptiler, dock blev jag kär i dem då jag träffade ett par i verkligheten. Jättetrevliga ödlor tycker jag! :)

309
240
Gogs:

Ja blåtungade skinkar är väldigt trevliga och sociala ödlor som gärna kommer fram och hälsar på en så fort man öppnar terrariet. Fast jag kan förstå att du tycker dom ser lite läskiga ut men man ska inte alltid se till utseendet utan till vad som finns inombords ;)

266
18
Jazen:

ja vet en uppfödare som gemför sina skinkar med hund :P

Dom är väldigt sociala, som Gogs säger så kommer dom när man öppnar terrariet och är med

33
0
Alexandra:

Problemet är ju att jag vill ha oläskiga ödlor eftersom jag ändå tycker ödlor är läskiga och förmodligen kommer få vara med och hantera dem.

Är alla skinkar likadana eller skiljer de sig i temperament och hantering

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild