Reptilgrottan !!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

4
25
Frsvarare:
Johnexotics skrev:

Har du nån personlig koppling till Reptilgrottan? känns ju lite konstigt du fortsätter försvara nån som inte bry sig om sina kunder. sen driver en illegal ehandel. Då han saknar tillstånd för driva en affär online. sen skatte fuskat + sålt djut utan papper??  jag bla har blivit blåst av han och fått jaga han i flera veckor för veta vart min order är.....

Jag har ingen koppling till reptilgrottan.
Har dock handlat från dem. 

1
5
Valdemart:
Frsvarare skrev:

Jag har ingen koppling till reptilgrottan.
Har dock handlat från dem. 

Du är säkert där också en uppskattad kund. 
Likt företaget lovar du saker (i ditt fall att sluta skriva i tråden) som sen inte hålls.
Lika leka bäst. 

210
109
Norrby89:
Johnexotics skrev:

Har du nån personlig koppling till Reptilgrottan? känns ju lite konstigt du fortsätter försvara nån som inte bry sig om sina kunder. sen driver en illegal ehandel. Då han saknar tillstånd för driva en affär online. sen skatte fuskat + sålt djut utan papper??  jag bla har blivit blåst av han och fått jaga han i flera veckor för veta vart min order är.....

du ska nog se att det han yrkar på är att det till och med är olagligt att hänga ut folk online, dvs även om någon snor din cykel och du ser han, hänger du sedan ut han på facebook och anklagar han för att ha stulit hans cykel utan att någon dom har slagit fast att så är fallet så är det något du kan åka dit på för förtal. 

Vi va några som va nära att åka dit på det efter en diskution på facebook i mitt förra bostadsområde där en dömd pedofil flyttade tillbaka till området efter att ha gjort sina år i fängelset. 

Helt idiotiskt men tyvärr sant.

722
384
Johnexotics:
Norrby89 skrev:

du ska nog se att det han yrkar på är att det till och med är olagligt att hänga ut folk online, dvs även om någon snor din cykel och du ser han, hänger du sedan ut han på facebook och anklagar han för att ha stulit hans cykel utan att någon dom har slagit fast att så är fallet så är det något du kan åka dit på för förtal. 

Vi va några som va nära att åka dit på det efter en diskution på facebook i mitt förra bostadsområde där en dömd pedofil flyttade tillbaka till området efter att ha gjort sina år i fängelset. 

Helt idiotiskt men tyvärr sant.

Vi har ju fortfarande inte hängt ut själva personen med namn. Enbart nämnt företaget som är offentligt 

5390
4130
Tropfrog:
Sen vet jag inte om någon i tråden faktiskt sagt att ägaren är skyldig?

Jag läser inte allt igen, men jag tror att de flesta reagerar på hur illa kundservicen funkar och ingen är förvånad om det är så att han sköter tillstånd och momsredovisning lika illa.

Att man sällan blir kallad till domstol för avsaknad av tillstånd om man har tillstånd kan vi nog slå fast? Att sannolikheten för fällande dom i denna åtalspunkt är hög?

Mvh
Magnus 

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Frsvarare skrev:
Jag tycker inte vi ska döma någon när den faktiskt inte ens är dömd för något brott. Terrariedjur.se kan inte vara polis, åklagare, länsstyrelse och domstol. Nej, vi måste kunna diskutera erfarenheter av en säljare men inte endast sprida hat och förolämpningar om en person och företag. Att sälja exotiska spindlar för flera miljoner tycker inte jag personligen låter särskilt troligt. Att ha CITES djur är som alla vet lagligt och behöver inte direkt betyda att man sålt djuren i någon handel. Så min åsikt är att vi taggar ner lite, håller oss till att skriva omdömen om egna erfarenheter före att vi målar upp en säljare som kriminell. Jag ser ingen mening med att sprida hat vidare från person till person. 

Jag tycker också att ordspråket ”att tala är silver och tiga är guld” stämmer in i detta. Vi är i en liten hobby! Aktivister vill gärna måla upp vår hobby som smutsig och olaglig, även fast den inte är det. Jag tycker av den anledningen inte att vi ska dra upp detta i öppna trådar där hobbyns motståndare kan gå in och läsa - ni förstör för er själva.

Jag vill inte föra denna diskussionen vidare och har därför bestämt att inte svara på kommande inlägg i denna tråd. En vidare diskussion kommer sannolikt bara att smutskasta denna fina hobby. 

Jag har själv handlat mycket från Reptilgrottan. Jag har aldrig haft prblem med kontaklten eller leveranserna. Men med tanke på vad som nu har framkommit, både här och på andra medier, så får man sig ju en tankeställare.
Jag kommer inte beställa något mer härifrån trots att jag , som sagt, aldrig har haft problem med varken föäretaget eller han som har det.

Ibland måste man lyssna på omgivningen. Jag vill inte bidra till att oseriösa handlare kan fortsätta att verka inom hobbyn.

1
0
famtails:
Jag fick veta detta idag. Vet någon hur man avbryter sin order? 

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
famtails skrev:

Ett förslag kan vara att kontakta dem via mail eller telefon.

67
40
Tonyikalmar:
Av egen erfarenhet så har det i princip varit omöjligt att få kontakt med mail. Ring! Ibland behöver man göra det flera ggr och vara tjatig. Då det lovas att åtgärdas med en gång utan att något händer. Men det har fungerat om man har tålamod... 

722
384
Johnexotics:
famtails skrev:

Ring å ring å ring 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild