Frsvarare skrev:
Jag tycker inte vi ska döma någon när den faktiskt inte ens är dömd för något brott. Terrariedjur.se kan inte vara polis, åklagare, länsstyrelse och domstol. Nej, vi måste kunna diskutera erfarenheter av en säljare men inte endast sprida hat och förolämpningar om en person och företag. Att sälja exotiska spindlar för flera miljoner tycker inte jag personligen låter särskilt troligt. Att ha CITES djur är som alla vet lagligt och behöver inte direkt betyda att man sålt djuren i någon handel. Så min åsikt är att vi taggar ner lite, håller oss till att skriva omdömen om egna erfarenheter före att vi målar upp en säljare som kriminell. Jag ser ingen mening med att sprida hat vidare från person till person.
Jag tycker också att ordspråket ”att tala är silver och tiga är guld” stämmer in i detta. Vi är i en liten hobby! Aktivister vill gärna måla upp vår hobby som smutsig och olaglig, även fast den inte är det. Jag tycker av den anledningen inte att vi ska dra upp detta i öppna trådar där hobbyns motståndare kan gå in och läsa - ni förstör för er själva.
Jag vill inte föra denna diskussionen vidare och har därför bestämt att inte svara på kommande inlägg i denna tråd. En vidare diskussion kommer sannolikt bara att smutskasta denna fina hobby.
Jag har själv handlat mycket från Reptilgrottan. Jag har aldrig haft prblem med kontaklten eller leveranserna. Men med tanke på vad som nu har framkommit, både här och på andra medier, så får man sig ju en tankeställare.
Jag kommer inte beställa något mer härifrån trots att jag , som sagt, aldrig har haft problem med varken föäretaget eller han som har det.
Ibland måste man lyssna på omgivningen. Jag vill inte bidra till att oseriösa handlare kan fortsätta att verka inom hobbyn.