Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
tjena!

hur ofta ska man mata sin juvenil på 6-7 månader? jag matar med fuzzies i nu läget och det tar ca 5 dagar för ormen att smälta och bajsa ut maten. jag matar var 7-10e dag. låter de ok? 

733
297
markusbabs:
Tycker det låter ok tycker jag. 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
markusbabs skrev:
Tycker det låter ok tycker jag. 

va bra! tack :)

83
44
Michael_B:
volbeat skrev:
tjena!

hur ofta ska man mata sin juvenil på 6-7 månader? jag matar med fuzzies i nu läget och det tar ca 5 dagar för ormen att smälta och bajsa ut maten. jag matar var 7-10e dag. låter de ok? 

Får jag fråga hur mycket din orm väger. Min väger 31 g nu och är 7 mån. Om hon ska väga 100g när hon är ett år så får hon lägga på ett kol. Jag matar fortfarande med pinkisar. Ca 2 st i veckan. Är det nån annan som vet annars?

733
297
markusbabs:
Kör på 1 pinkis i veckan istället, dem måste inte väga 100g vid ett år. 

83
44
Michael_B:
markusbabs skrev:
Kör på 1 pinkis i veckan istället, dem måste inte väga 100g vid ett år. 

Ok då vet ja. 

444
153
jpson67:
jag har provat ge min popcorn men den vill inte ta den, men sträcker jag fram en pinkis ja då smäller det

83
44
Michael_B:
jpson67 skrev:
jag har provat ge min popcorn men den vill inte ta den, men sträcker jag fram en pinkis ja då smäller det

Dom är ju från samma kull så då är det väl så det ska va. Allt är ju bra både med mat och öms oxå.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag har också haft ormar som bara tog små byten i jämförelse med ormen, kommer speciellt ihåg en individ, en hane, han vägrade äta möss/råttor även vid 2års ålder utan fortsatte med "halvstora möss" till honom :) 

Hade även en jaguarpyton (kanske inte passar i tråden, ber om ursäkt!) som fram till ungefär två års ålder åt jättesmå byten, sen rätt som det var från en matning till en annan började han äta ALLT man visade honom, ormar är också individer :) 

Tror inte man behöver vara orolig sålänge ormen äter, även om det ser smått ut.. så resonerar jag iaf. 

Annars brukar jag mest mata mina pytonormar med ett större byte och vänta ett par veckor mellan matningarna. 

83
68
LennieN:
Det sämsta man kan göra med chondros är att övermata dom. Dom får lätt förstoppning och tarmutfall om dom äter för ofta. Ska helst inte mata med råttor heller, då håret på råttorna kloggar igen tarmen på dom.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild