Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

77
67
Samuelelel:
Snakedude69 skrev:
They grow like all snakes on how much you feed them, but in my oppion they grow very slow, compared to other pythons/boas.  but i dont  power feed

Självklart ska man inte powerfeeda, men tänkte ungefär hur mycket man kan räkna med på ett år. Min kungspyton jag köpte som juvenil förra året har ju t.ex ökat från ~30cm/80g till 80cm och 600g på ett år med lämpligt foder 1 gång per vecka vilket procentuellt sett är extremt mycket :)

157
376
curtus:
Runt 100g på första året kan man nog säga.

164
35
anders890:
Fruktansvärt vackra ormar! Hur är dessa i temperamentet, alltså rent generellt menar jag? ..förstår givetvis att det varierar mellan olika individer, hur känns ett bett? -dom har ju hyfsat med tänder i käften :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
anders890 skrev:
Fruktansvärt vackra ormar! Hur är dessa i temperamentet, alltså rent generellt menar jag? ..förstår givetvis att det varierar mellan olika individer, hur känns ett bett? -dom har ju hyfsat med tänder i käften :)

Det ända bra sättet att beskriva hur ett pytonbett känns är att prova själv ;) Går inte att förklara bra med ord, det ska upplevas! Men som med dom flesta andra pytons sticker det till vid själva hugget, sen blöder det.. massor! :) Men tänderna är så smala så jag tycker inte alls det gör ont (beror givetvis på vad man jämför med). 

Nu pratar jag alltså om små & medelstora pytons... går vi upp några kilo i storlek skulle mitt svar sett annorlunda ut :P

164
35
anders890:
Jonas_ skrev:

Det ända bra sättet att beskriva hur ett pytonbett känns är att prova själv ;) Går inte att förklara bra med ord, det ska upplevas! Men som med dom flesta andra pytons sticker det till vid själva hugget, sen blöder det.. massor! :) Men tänderna är så smala så jag tycker inte alls det gör ont (beror givetvis på vad man jämför med). 

Nu pratar jag alltså om små & medelstora pytons... går vi upp några kilo i storlek skulle mitt svar sett annorlunda ut :P

Okej, Ja men det vet jag hur det känns att få ett bett från en "mindre" pytonorm, tänkte mest på dom vuxna/adulta trädpytonormarna, då dom har rejält långa tänder :) Skiljer det mycket i temperament hos ormarna mellan lokalilterna osv? (sorry om frågan kanske har tagits upp innan)

269
60
Jonas:
python bett liten orm = lite blod stor GTP = MYCKE BLOD och gärna lite öppna sår men ingen fara inget lite plåster fixar:)

278
122
Snakedude69:
You wont belive how small they are, if you get a baby, there TINY.   I have 2 yearlings and they still not bigger then a ball python baby.   They mabey are a little longer but there a small delicate snake.

278
122
Snakedude69:
I think the tempermant of green tree pythons is very over rated.   One of my green trees is my most tame snake i own while the others are not so happy to be picked up but  they dont bite. and if you have a removable perch its a non isssue.  the only time i am a little nervouse around them is at night and you see directly when they are active.  they will strike at pretty much anything that moves.   Over all its not a handling snake, ( im a hypacrite because i do)  but i dont handle mind THAT often. but when you buy one go in thinking its not going to beable to handle... and if it does its a bonus.

one thing you can genralize is that some localities are more or less skitddish.... but its a genrelazation.  and doesnt apply to all, just something i have noticed.

266
18
Jazen:
Helt ny inom GTP  men jag håller på inreder en juvenil burk
Såhär ser den ut sålänge, i ena burken har jag luftpump med syresten i, har sett några använda det för att hålla bra fukt i burken. Ska borra luft hål och i med bamburör.

266
18
Jazen:
tänkte även fråga ang lufthål, ritade röda ringar som ska föreställa hål, ska jag köra såhär runt alla sidor på burken ? räcker det ?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild