Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

733
297
markusbabs:

Nu fattar jag vad du har för panel! Vi snackar ju om helt olika saker. Störda jag!

Självklart har man din Panel/element på väggen. Jag trodde du hade likadan panel som jag använder.

Denna använder du va?       www.reptiles.swelluk.com/reptile-supplies/reptile-heating-equipment-414/thermostats-555/microclimate-ahs-heaters-175433.html

69
56
Moong:

Aa jag använder en sån,  Som sagt bra för större utrymmen. Jag har den till mina rutisar som förövrigt bor tillsammans men terrariet är så jävla stort så dem stöter ändå knappt på varandra

733
297
markusbabs:

Hur funkar dom elementen? Är det som en keramik värmare som sitter i den?

69
56
Moong:

Exakt keramikvärmare som ger infraröd strålning!

733
297
markusbabs:

Jag använder också vanliga keramik "lampor" och dom funkar skit bra, ger gott om värme och noll ljus.

297
15
shad0w88:

Men tropic e.väl bra till GTP?

733
297
markusbabs:

Det är den. Jag använder den och jag är helnöjd! Men glöm inte termostat.

297
15
shad0w88:

Får ett stort glas terra i.v som.skall andvändas i framtiden.. Så vet inte om glaset håller för en panel?  Taket e ju halva glas o halva ventilations galler men de borde väl gå?? Tänkte mest pga värmen så de inte sprickor 

104
11
_kim_:

Värmepanel avger inte i närheten så mycket värme mot taket som t.ex värmematten mot golvet. I mitt träterrarie så är golvet riktigt varmt om man känner under. Men känner jag över värmepanelen så värmer den knappt igenom något alls. Frågan är väl hur du ska fästa den isåfall ? I vanliga fall så skruvas den ju med 4 skruv. Kanske funkar med silicon om det klarar lite värme.

//Kim

297
15
shad0w88:

Tänkte de med isf vet inte va som.e bäst till glas 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild