Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

305
147
HenkePetersson:

våtrums silikon är absolut det sista du ska ha i ett terrarium, våtrums silikon innehåller mögelbekämpande medel som absolut inte är bra att ha i små luft täta utrymmen vilket ett terrarium är, om jag va dig skulle jag byta ut det så fort som möjligt, och ersätta det med målar fog eller glas silikon i stället.

Absolut ingen kretik, utan mer en varning, inte vidare kul att komma ner en morgon eller kväll och hitta sina djur döda eller halv döda i terrariet.

76
16
Ergotamin:

Fan vad jag vill ha en men dom kräver väll en hel del plats vad jag har förståt 

297
15
shad0w88:

hmm kul hade ett helvete o fin skitet xDDD aja då får ja väl åka o köpa de vanliga silikon då :P 
biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Silikon/Silikon-3624052/

duger den ?

297
15
shad0w88:

hmm kul hade ett helvete o fin skitet xDDD aja då får ja väl åka o köpa de vanliga silikon då :P 
biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Silikon/Silikon-3624052/

duger den ?

eller 

biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Silikon/Silikon-36099/

69
56
Moong:

Markusbabs

Jag använder microclimate värmepanel och när jag flyttade den från taket till väggen( som det står rekommenderat i manualen) så ökades temperaturen i terrariet! En värmepanel i taket kommer skapa ett skikt av varm luft i den högre delen av terrariet och dessutom så får man en värmeförlust, har man den i lägre delen av terrariet så får man en hel varm zon istället, vilket ur min synpunkt är bättre! Har man läst lite fysik borde man förstå att en värmekälla i taket inte är det mest gynsamma! Dock så kanske jag drog alla paneler över en kam, vissa är kanske konstruerade att sätta i taket :) Och i mindre terrarier så spelar det ärligt talat ingen roll

Sen är jag medveten om pulserande termostater osv.  Men varför lägga en såpass stor summa på en termostat? Speciellt i ett terrarium där det inte är exakt på milimetern. För den summan kan du ju få en regulator som saknar temperaturtolerans eller tom thermocouple-konstruktion. 

Ber om ursäkt om det blev lite off-topic men ville bara klargöra vad jag menade.

733
297
markusbabs:

Aldrig sett att någon använder dom på det sättet så jag blev väldigt fundersam.  Men dom jag använder fungerar perfekt i taket.

Att använda termostat tycker jag absolut man ska göra till trädpytons, det finns ingen anledning att inte använda det. med termostaten så blir panelen energisnålare och ger korrekt värme.  Och vem vill riskera att få ormen grillad en varm sommardag?

69
56
Moong:

Absolut är det bra att använda termostat :) Du missförståd mig kanske.

Iallafall så är det skitsamma var man lägger värmepanelen till trädpyton. Dem spenderar ändå sin tid högt upp och dem blir inte så stora. Det blir viktigt att tänka på i stora terrarier där man använder mycket effekt. 

Varför sitter dina element långt ner på sidoväggen och inte i taket ? :) Det är inte bara för att det ska vara lätt att nå dem eller för att det finns fönster.

Det här ämnet bör för övrigt diskuteras i terrariedelen av forumet.

297
15
shad0w88:

Vart köper du microclimate panelen?e de samma skit som.tropics? 

69
56
Moong:

Jag köpte dem över internet. Mest värme för pengarna + inbyggd termostat. De är dock inte att rekommendera till trädpyton :)

Kör på dem där vita och sätt upp i taket om du vill använda panel. Själv använder jag värmekabel i botten till mina trädpytons.

733
297
markusbabs:

Ääh, Det handlar ju om skötsel till trädpytons så jag tycker det är OK att snacka terrarie teknik så länge vi håller oss inom ramarna :)

Jag vill ge mina en värmeplats där värmen kommer ovanifrån, därför använder jag panel i taket.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild