Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

35
3
zator:

Haha tuggar nej det gör dom inte:) aha okej

733
297
markusbabs:

Gör som Jonas säger :)  Håll dom en och en. Vill man ha fina dyra djur så får man lägga ner lite tid på att skaffa ordentligt boende åt dom också :)

zator: Dom kan äta upp varandra. Även om inte dina gjort det, än. ;)

297
15
shad0w88:

jo asså lösningar finns de alltid på terrarium =)

Men om men tex bygger om lr ett terra går i sönder lr va fan som helst kan hända så e de ju inte alla som har en i reserv mitt i natten .. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag och markus menade givetvis inte om en olycka mitt i natten skulle hända, det förstår du säkert också :) 

Våra råd och tips bygger på fakta och egna erfarenheter av pytonormar under många års tid i terrarium, sen gör man ju som man vill om man vill följa råden eller gå en helt annan väg :) 

Vi menade, eller jag menade och jag tror markus menade samma sak :P att innan man köper orm nummer 2 och 3 så ska man ha terrarium hemma iordningställda, sen kan ju allt hända som du säger men det kan man inte räkna med tycker jag att ett terrarium ska gå sönder, inte lyckats pajja ett enda terrarium på 21år jag, så är man försiktig är risken oerhört liten! 

Lycka till i fortsättningen. 

Mvh Jonas G

35
3
zator:

jonas..

jo jag vet jag har alltid haft färdigt terrarium förut när jag köper hem nya reptiler, men det var lite hastigt denna gång för var en kompsi som frågade om jag ville köpa hans trädpyton och man kan inte tacka nej till att köpa en sån fin orm:)

nej jag har heller aldrig lyckats förstöra något av mina terrarium.

men i helgen så bor dom i varsi ett terrarium köpte ett förra helgen men han aldig göra i ordning de innan jag skulle åka iväg och jobba i veckan.

mvh

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Hehe nu var det shad0w88 jag svarade men okej zator ;)

Jag understryker igen att jag är inte ute efter att döma någon eller att komma med spydiga kommentarer, hoppas det inte uppfattas så! :) Alla gör som dom vill såklart, jag kommer bara med goda råd, thats it :)

35
3
zator:

jaha haha trodde det var till mig.

ja men tips och råd är bara det bästa:)

jag ville bara förklara mig:)

297
15
shad0w88:

Vad kan man limma som ett "V" i terrat? 

Helst plast o transparant , har grummlat på detta nu i 4  dagar o frågat runder nu frågar jag er o hppas på ett bra svar =)

104
11
_kim_:

Menar du för att fästa grenar och grejer i ? Jag använder mig av 12mm lexan för att fästa pinnar till små GTP. Så det eller plexiglas bör ju funka fint. Bara att såga till formen du vill ha.

//Kim

297
15
shad0w88:

jag va hos en glasmästare innan o snodde lite glas o plexi :P 

Gjorde en STOOOOR tabbe dock när ja satte fast dom.. jag köpte gråt silikon för våtrum imorse -,-

Aja de lär tåla fukten men inte så snyggt utifrån o märkte ju när ja höll på för då ramlade min polett ner:(

Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild