Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

297
15
shad0w88:

sen finns de 1an med för 1100 vet inte va skillnaden ewww.reptillagret.se/prime-1.html

35
3
zator:

297
15
shad0w88:

Fina bilder.. Kan man ha flera viridis i samma terra?  Tex 2st hanar Lr honor? 

35
3
zator:

jag har inte haft problem men skall sepera dom snart har köpt ett annat terrarium dom fick vara ihop så länge bar men har inte vart någe problem med matning och eller nått annat iallfall dom har vart i samma i 2.5 vecka nu

297
15
shad0w88:

Okey=) Ne visa arter ska man ju inte ha i samma , ex KP, men just viridis vet ja inte så mkt om drf jag frågade =) 

Bra att veta =)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Alla ormar bör gå ensamma i sitt terrarium, finns inga pytons som lever i par eller grupper naturligt så finns ingen anledning att sätta ihop flera individer i ett terrarium :)

Den ända gången mina ormar går i samma terrarium är någon månad under vintern då det är parningstid, resten av året lever alla mina ormar ensamma i sina terrarium.

297
15
shad0w88:

oki docki du menar så, Ne men de e väl rätt eller ngt.
Hade ju med tänkt o ha mina i vars ett när tiden faller in o ja köper en eller flera men tänkte höra om dom gick ihop isf slipper man ju köpa massa extra terrarie :P Lazy man xD

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Har man inte råd eller plats med fler terrarium får man hålla sig till 1 orm :)

Inte naturligt för ormar att bo tillsammans med artfränder, visst finns det dom som har flera ormar tillsammmans men det finns ju folk till allt :) när man förstår sig på ormar fattar man att dom mår bäst av att bo själv i ett specialanpassat terrarium till arten.

Detta är inget påhopp utan mer information :)

35
3
zator:

Jo jag vet.. som sagt det handlade bara om ett litet tag skall göra i ordning det andra i helgen. Ville bara lägga upp bild på dom så alla fick se.:/

297
15
shad0w88:

jag har inget emot de så länge dom inte tuggar på varann :P 

Jag tänkte på höra om de allmänt va folk tkr o tänker , eftersom jag inte har nga erfernheter av viridis och ska inskaffa en så behöver jag info =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild