Städar insekter till torrare klimat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5390
4131
Tropfrog:
Jag har sett zebra gråsuggor i en torr miljö på tropikariet. Verkade inte vara en bra idé. De lunchade loss på succulenterna. Kanske var det för torrt och de räddade livhanken på det sättet. Kanske var det växter i dåligt skick. Jag vet faktiskt inte. Men rekommenderar viss försiktighet med just zebror.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Jag hittade för ett tag sen en video på Youtube där en kille visade hur han hade blue death feigning beetle (Asbolus verrucosus) hos sina ökenlevande skorpioner. skalbaggarna städade undan matresterna nere i skorpionens håla utan att skorpionerna attackerade skalbaggarna. 

Fråga mig inte var man får tag på skalbaggarna...

5390
4131
Tropfrog:
Death feighning beetles säljs billigt som viltfångade i usa. I europa är det mer sällan man ser dem och då är de dyra som attan. Men nu har man kläckt koden för att odla dem, så i framtiden kanske man ser dem oftare och billigare här. Riktigt roliga djur, så man får hoppas.

Mvh
Magnus 

722
384
Johnexotics:
Tropfrog skrev:
Death feighning beetles säljs billigt som viltfångade i usa. I europa är det mer sällan man ser dem och då är de dyra som attan. Men nu har man kläckt koden för att odla dem, så i framtiden kanske man ser dem oftare och billigare här. Riktigt roliga djur, så man får hoppas.

Mvh
Magnus 

sätt dom säljas div sidor i eu men inte mycket
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild