Boa constrictor imperator, terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Wiilmak:
Hej! Snart kommer en BCI flytta hem till mig och hur gör jag bäst för att värma upp terrariet som är på 120x60x60? Terrariet är i aluminium med glasdörrar. Värmematta och nån värmelampa? Endast värmematta? Värmeslingor under och på väggarna? Eller har ni något annat supertips?

15
5
Bigjim:
Värme matta skulle jag tro räcker . Beroende hur vsrmt kallt du har i rummet. Så nu det vsr ett tag sedan du frågade. Sedan håll koll på värme fuktighet..

275
187
peter68:
Jag har boa sigma och använder lampa. Nackdelen med lampa är att de tar upp plats. Jag använde ett www.reptillagret.se/reptiltillbehor-c-23/varmemattor-c-639/reptile-radiator-75w-p-6524

Det gick sönder, men kommer att ersätta det med något liknande.

B. imperator och sigma lever inte klimat med lika extrem luftfuktighet som Bcc (ca 90% under regnperioder och 80% under torrperioder), men jag håller runt 90% vid ömsning och 60-80% resten av tiden. Jag har fuktsensorn på den kalla sidan, så siffrorna är sannolikt inte exakta. Jag har träterrarium. När jag mistar en gång per dag sjunker luftfuktigheten inte under 90%. Vad jag försöker komma till är om jag hade haft en värmematta hade dessa siffror förmodligen inte betytt något, eftersom det torraste området i terrariet hade varit direkt ovanför mattan.

Det är svårt att tolka min orms beteende. Jag har heller ingen stenkoll, men det tycks som om han väljer den varmaste platsen när han har ätit. Annars ligger han lite varsomhelst. Jag har det inte speciellt varmt. 29 grader på dagen. 23 på natten.

Jag håller mad vad som sägs på denna sida: www.boa-constrictors.com/en/Interesting_facts_about_Boa_constrictor/Boa_constrictor_Care/Terrarium/Heating_Lighting_Electronics
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild