Bästa platsen för terrarium för ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Sphynx:
Jag undrar vad som är bästa platsen för min ögonfransgeckos terrarium är.....?
i ett rum med rörelse eller ngt mer dolt och 
mer ifred

5479
4193
Tropfrog:
Eftersom det är svårt att fråga djuret vad det tycker så kommer här fakta som du själv måste bedöma.

Ett reptil som bor i ett lugnt rum sticker och gömmer sig så fort dörren öppnas.

En reptil som bor där det är mycket rörelse kommer att vänja sig med tiden och bry sig mindre.

Vad som är bäst för djuret har jag ingen aning om.

Mvh
Magnus 

3
0
Sphynx:
Tropfrog skrev:
Eftersom det är svårt att fråga djuret vad det tycker så kommer här fakta som du själv måste bedöma.

Ett reptil som bor i ett lugnt rum sticker och gömmer sig så fort dörren öppnas.

En reptil som bor där det är mycket rörelse kommer att vänja sig med tiden och bry sig mindre.

Vad som är bäst för djuret har jag ingen aning om.

Mvh
Magnus 

Tack Magnus

152
227
TowerOfGray:
Tror det beror på ögonfransens personlighet. Jag har två st, båda är i dator rummet där vi rör oss omkring under dagen/kvällen. Honan är den snälla som är ok med hantering och under dagen så brukar hon ligga på en gren helt öppet.

Hanen däremot brukar endast komma fram när man öppnar lådan och tror att det kommer mat. Annars dampar han och springer omkring helt galen om man försöker göra något annat som är ta upp matskålen eller städa. Under dagen så brukar han sova under löv.

3 av deras sidor är täckta och dom har mycket gömställen om dom vill gömma sig om dom vill. Dock brukar dom på kvällen sitta öppet, även om vi och våra 2 stora hundar går omkring i rummet :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild