Orkar inte ha kvar min ödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
2
Vestkustsnacka:

Köpte mig en Dvärgskäggagam i September/oktober förra året. Nu känner jag att jag rent av inte orkar ha kvar arten. Föredrar min gecko. Ogillar utfodringarna, han tar upp plats jag egentligen inte har. Jag orkar inte ge honom det han förtjänar. 

Känner mig bara hemsk som inte vill ha kvar honom, för han är superfin och charmig. Är det helt fel att sälja honom nu? 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Vestkustsnacka skrev:
Köpte mig en Dvärgskäggagam i September/oktober förra året. Nu känner jag att jag rent av inte orkar ha kvar arten. Föredrar min gecko. Ogillar utfodringarna, han tar upp plats jag egentligen inte har. Jag orkar inte ge honom det han förtjänar. 

Känner mig bara hemsk som inte vill ha kvar honom, för han är superfin och charmig. Är det helt fel att sälja honom nu? 

Känner du att du inte uppskattar ditt husdjur är det ju upp till dig om du vill ha kvar honom. Sålänge du tar bra hand om honom och inte han får dålig skötsel pga det. Jag föredar också lugnare geckos (ögonfrans, leopard etc) framför skäggisar osv som springer runt som yra höns hur underbara dom än är. Fast mina husgeckos är väldigt underhållande. 

Jag tycker inte sälja som i ditt fall är fel, däremot är jag inget fan av att man köper djur bara för att man ska sälja dom sedan (förutom om man är typ uppfödare etc).

5
3
Beardedladies:
Jag har skickat ett meddelande till dig angående din dvärgskäggis. 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Felköp kan alla göra, jag föredrar geckos och känner att det är min inriktning, men jag har tre agamer som får stanna kvar trots att det inte är några favoriter. Men som sagt, alla kan göra felköp oavsett om det handlar om djur, kläder, bilar osv...   Inget fel i det. 

Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete för att du vill sälja. Det är ju bättre att den hamnar hos någon som helhjärtat känner att de vill ha den samt att du får plats till fler geckos. 

13
2
Vestkustsnacka:

EmanuelKarl skrev:

Känner du att du inte uppskattar ditt husdjur är det ju upp till dig om du vill ha kvar honom. Sålänge du tar bra hand om honom och inte han får dålig skötsel pga det. Jag föredar också lugnare geckos (ögonfrans, leopard etc) framför skäggisar osv som springer runt som yra höns hur underbara dom än är. Fast mina husgeckos är väldigt underhållande. 

Jag tycker inte sälja som i ditt fall är fel, däremot är jag inget fan av att man köper djur bara för att man ska sälja dom sedan (förutom om man är typ uppfödare etc).

Tanken var ju aldrig att köpa för att sälja, jag är inte heller ett fan av att man handlar med djur som man kanske handlar med samlarobjekt. Han har en rätt stor yta (80x35cm, han är ej fullvuxen), får mat och ljus/värme som han ska, men jag har inte orkat ta tag i det och ge honom mer än minum. Pigg och aktiv. Skiter, ömsar och äter. Inga konstigheter igentligen. Uppskattar honom bara inte så som jag uppskattar min gecko.. :/  

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild