Hurt svårt att hitta blåtungad skink?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
1
Josefine_p:
Tjosan

Jag undrar hur svårt det är att hitta dessa (inkluderat alla olika arter inom blåtungad skink), eller om uppfödare inom EU ofta är medvilliga att skicka dem till Sverige?

Jag antar att Hamm iallafall har ett litet utbud att välja på? :) 

504
213
David:
Jag har ingen större koll på uppfödare men tycker man ser till salu lite då och då. Ormar och sånt i Ängelholm vet jag har haft i butiken. 

5479
4193
Tropfrog:
Det spelar ingen roll om säljare i Europa vill skicka eller inte. Reptiler får inte skickas som gods inom Sverige. Så det blir svårt.

Kolla på köp och sälj under transporter. Finns massor som erbjuder transport från Hamm. Bara att välja en så får du din blåtunga till dörren.

Mvh
Magnus  

6
6
Iti:
Josefine_p skrev:
Tjosan

Jag undrar hur svårt det är att hitta dessa (inkluderat alla olika arter inom blåtungad skink), eller om uppfödare inom EU ofta är medvilliga att skicka dem till Sverige?

Jag antar att Hamm iallafall har ett litet utbud att välja på? :) 

Var på Herpers Choice (Uppsala) idag och såg en riktigt fin en! Värt att kolla.

12
1
Josefine_p:
Wow visste inte att herpers choice har/hade dem, det har jag missat! :O 

Medlem i SkHF
1068
1217
NellyNiklas:
Dyker upp lite då och då på köp/sälj forumet här. Min närmsta mässa är Malmö och där brukar det finnas djur till salu. Majoriteten är T. gigas varianter och T. sp (Irian Jaya) som jag hittar.

Annars är Hamm ett alternativ om du letar efter något mer sällsynta underarter.

152
227
TowerOfGray:
Det fanns några på ett bord på Södertälje mässan i år om jag såg rätt.

354
269
Animallover_1984:
Finns t.ex. en ute på annonssidan som precis lagts upp och jag sett massor tidigare också, så verkar inte så svårt att hitta. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild