Skäggagam som har något i halsen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
2
Alleljjungqvist:
Hej. Jag och min sambo köpte på mässan i lördags en liten skäggagam på 6 månader. Hon har mått bra fram tills igår kväll då hon började få som kväljningar, utan att hon spyr då.. spänner hela kroppen, öppnar munnen o ansträngt andas ut som att hon skulle ha något i halsen, idag ligger hon bara på en sten och titt som tätt får sina "kvällningar".. finns det något jag kan göra för att hjälpa henne eller är det bara vänta tills hon får bort det själv? Hon har inte fått i sig en ända mat bit idag...

Tack på förhand, Alexander

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
animals.mom.me/dangers-crickets-pose-bearded-dragons-5259.html

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Why is my bearded dragon gulping?

Usually I associate excessive gulping with signs of MBD, The humidity is definitely a tad high, which could cause respiratory issues, gulping could be a sign of that as we

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Can crickets harm my bearded dragon?

Feeding your dragon crickets that are too large can lead to impaction and other suffering and is very inhumane. So, please be aware of the size you're giving them. Never give a bearded dragon crickets wider than the space between their eyes!

Samtliga svar hittade jag med hjälp av Google, med andra ord... svaren du har fått är inte av min egen erfarenhet. Men det finns många träffar i ämnet.

6
2
Alleljjungqvist:
Har försökt att bara ge dom minsta syrsorna.. hur kan jag göra rent halsen på henne? Hon rycker bara iväg med huvudet om jag försöker tvinga upp gapet på henne...

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Antingen så vänder du sej tillbaka till uppfödaren/säljaren, alternativt så tar du och kontaktar en veterinär för att få hjälp med detta låter som vettigaste lösningarna från mitt håll.

6
2
Alleljjungqvist:
Säljaren bor 100 mil ifrån mig.. ska ringa till veterinär imorgon! Men vill kunna hjälpa henne nu :(

6
2
Alleljjungqvist:
Lyckades få i henne lite vatten igår kväll och idag är hon återställd, äter och beter sig som vanligt
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild