Panterkameleont, ägg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

118
50
Berd:
Hej! För några dagar sen så hittade jag 2st ägg i honans terrarium. Jag tyckte det var konstigt för dom låg ovanpå substratet och det fanns bara 2 ägg, dom låg inte heller på samma ställe. Denna arten brukar lägga tiotal ägg. Jag har grävt försiktigt genom hela substratet men hittade inga fler. Honan gräver ofta men verkar aldrig lägga några ägg. Jag tänkte att det kanske kunde ta tid för henna att lägga alla sina ägg men nu har det gått några dagar och det har inte hänt något. Detta gör mig orolig, har hon problem med att lägga äggen eller kan det vara så att hon endast producerat 2st? Detta är hennes första gång som hon lagt ägg.
Vad kan jag göra för att hjälpa henne?

Tack!

1253
476
leedragon:
Berd skrev:
Hej! För några dagar sen så hittade jag 2st ägg i honans terrarium. Jag tyckte det var konstigt för dom låg ovanpå substratet och det fanns bara 2 ägg, dom låg inte heller på samma ställe. Denna arten brukar lägga tiotal ägg. Jag har grävt försiktigt genom hela substratet men hittade inga fler. Honan gräver ofta men verkar aldrig lägga några ägg. Jag tänkte att det kanske kunde ta tid för henna att lägga alla sina ägg men nu har det gått några dagar och det har inte hänt något. Detta gör mig orolig, har hon problem med att lägga äggen eller kan det vara så att hon endast producerat 2st? Detta är hennes första gång som hon lagt ägg.

Tack!

Det kan vara att hon har ingen bra stlle att lägga sina ägg i, att hon störs eller har inte en avskärmad plats att kunna lägga, google på egg laying bin  eller kolla den här www.youtube.com/watch?v=5usyXP_u4Zc&t=167s

Det finns nu olika bud om vad är en bra äggleggningplats av folk som är faktiskt kunninga med det här har fungerar eller iallafal använts under de senaste åren.

118
50
Berd:
Berd skrev:

Tack!

Hon har nu lagt sina restererande ägg!

1253
476
leedragon:
Berd skrev:

Hon har nu lagt sina restererande ägg!

vad bra
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild