Hur många gånger har du blivit biten?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

48
26
Sollien:
För ca 6 år sedan satte sej min 2m Rutpyton i handen vid matning. Tog en stund innan hon släppte och ja de kändes, spruta en skvätt blod på väggen heh... annars va de min lilla Hortulanus som högg mej senast. Så två gånger :) 

218
47
asus:
alldelles för många haha :P

83
44
Michael_B:
Blev biten i foten av min boa på 3 år vid matning. Jag matar henne på golvet i badrumet och glömde bort henne. När jag skulle borsta tänderna så kom min fot för nära och det small direkt, men hon släppte direkt, hon gillade nog inte smaken. :)

45
77
logain:
Jag har blivit biten en nykläckt leopardgecko vilket inte gjorde speciellt ont. Utöver det jag blivit biten av en Kungsboa (ca 2 meter lång) i fingret en gång. Det kändes och fingret svullnade lite men det var inte direkt smärtsamt. Utöver det har jag blivit biten av en ilsken jemenkameleont.

232
95
anamidnatt:

Blivit biten ett par gånger av ung teju, blåtungad skink (de biter rätt hårt), majsorm, småkryp, dock har det ju nästan aldrig ens gått hål på huden, av skinkarna kanske man får ett blåmärke.

Är inte direkt rädd för att få fingrarna i kläm så ibland misstar de en för mat, gör inte mig något. Smärta är temporärt.

Giftiga djur har jag dock aldrig blivit biten av, man har ju en annan sorts respekt mot dem.

115
168
JTGeckos:

Bör närma sig hundra om det inte redan är passerat.. :-)

Värs har helt klart varit en leguan på tummen och en nästan 5 meters nätpyton på vaden. Dom gör jag helst inte om.. :-P

För övrigt gör leopardgeckos jävligt ont om dom sträffar rätt, samma sak med möss...

343
119
Salig:
Inga ormbett hittills, trots fruktansvärt många snokar och ett par huggormar som man plockat upp genom åren. Däremot bet min ena Lygodactylus williamsi mig med ett litet morrande när jag satte fingret mellan två av de (honan vaktade äggen första dagen). Sen är det väl bönsyrsa som uppenbarligen tyckte om smaken/lukten av blåbärsmuffins och bet till på fingret. Och en dvärgara :3 Riktiga vilddjur de små xD

89
57
p4s1:
Jag har tappat räkningen men min boa bet mig en gång på benet sen min allmänt lättretade Orthriophis taeniurus ridley som har bitit mig många gånger :P 

63
158
NEDreptiles:
Bara en gång det var första gången jag höll min första orm men sen har flera av mina ormar huggit mot mig men aldrig blivit biten sen den första gången :)

55
24
Mona:
En gång när jag var yngre. Det var en majsorm. Klarat mig undan annars alla år =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild