Hur många gånger har du blivit biten?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

44
37
Strigel:

Oj, många läskiga bett har det blivit, men inte av reptiler eller amfibier, bara katter. Läskiga djur det där.

47
0
svilenius:

Oj så folk har blivit bitna!

Känner mig lite löjlig nu som är lite smått rädd för min lilla kungspyton hane som gillar att hugga efter mig ibland haha

508
304
Jonas77:

Det vanligaste är nog defensiva bett som kommer när man stör ormen i sitt terrarium. Många ormar biter inte ens ihop, utan "duttar" bara med öppen mun.

Det tog ett tag innan jag lärde mig att få ormen i rörelse, eller ta ut den med krok, sen går det där defensiva över och den kan bli hur hanterlig som helst. Det är som att de kommer ur en trans och går in i ett annat sinnestillstånd när de väl kommer ur sitt viloläge.

229
124
CJBReptiles:

Bygger en bakgrund och skulle idag se om den passade vilket den gjorde. Men när jag skulle ta ut den igen så small det till. En woma som högg till och hon satt nog kvar i 5 min innan hon släppte. Lugnast av womorna jag har och har aldrig visat någon aggressivitet. Jag måste ha luktat mat då jag precis klippt min katt.

Jag vill tillägga att det var 9 år sedan sist med undantag från i höstas då jag fick ett litet bett av min blodpyton hane.

3
0
Sway:

Har blivit biten av en guldgecko, envis rackare. Gjorde inte nämnvärt ont.

En kompis blev biten av en Leopargecko jag hade också så det blev blodvite. måste ha luktat nått knas.

Sen har jag blivit bite nav en guldhamster, det är det ondaste bettet förrutom katten som högg mig när vi skulle till veterinären......

429
254
JACLAR123:
Kan vi inte liva upp tråden! :)

48
42
Nick:
Har blivit biten ett okänt antal gånger, mest av min trynsnok som verkar gilla smaken av mig, man vet aldrig när hon sitter i ett finger :) Första bettet fick jag av en majsorm för över 25 års sen. Har aldrig blivit biten av mina större ormar, som tur är.

När jag var barn så höll jag i ormar som jag hittade ute, igentligen helt ovetande om vad jag plockade upp för att titta på utan att bli biten. Intresset var större än kunskapen och rädslan :)

40
72
pelleman:
Blivit biten av majsorm några gånger. Då mest vid infångandet av smiten dito. De vill tydligen ligga och trycka i ett mörkt skrymsle hellre än sina terrarier =)
Sedan hade jag en Orthriophis taeniura friesi  som inte var att leka med och vid ett tillfälle även lämnade ett par tänder kvar i min hand.
Har även en intressant erfarenhet av att man inte ska plocka med vanlig svensk huggorm. Man blir svullen och mör om man inte håller fingrarna i styr.
Höll på att glömma mina strumpisar också som inget hellre ville än att bitas och bajsa på mig.
Sedan hör väl inte blodiglar och pirayor hit men de kan jag också bocka av....

112
116
aldabrachelys:

Tiger python 4m. mm

165
186
denka:
Här omdagen av 1 morelia nauta.. En liten totsch förutom denna gång så ett 20 tal kanske genom åren
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild