Har vi någon kunnig inom morpher hos skäggagam? Jag skulle vilja ha hjälp med att försöka luska ut vilken morph min ena hona tillhör. Jag bifogar en del bilder så får vi hoppas att någon kan hjälpa oss. Anledningen till varför jag är nyfiken är för att jag är väldigt intresserad av att lära mig historia och utveckling hos skäggagamer, så det skulle vara väldigt roligt och intressant om det visar sig vilka anlag hon bär på.
Jag har läst och tittat på en hel del videos men det är lite som en jungel för mig. Hon ser ut att passa in på normal scale eller dunner. Dunner har vad jag har förstått det som spikes som riktar åt olika håll och ett mönster utan stripes. Dunner skall även ha mest spikes av alla moprher. Stämmer det? Jag upplever inte att hon har ett sådant yvigt skägg som de påstås att dunner ska ha men hon har väldigt stora spikes och mycket spikes över hela kroppen. Hon har visserligen mer yvigt skägg än min andra hona (hon är dock yngre.) Jag har nog aldrig kunnat jämföra med en riktig normal scale i verkligheten då min första hona har spikes men inte lika mycket som min nyaste (honan som jag inte vet vilken morph hon tillhör.) Betyder det att min första är normal scale.. hmm.. spännande det här.
Kroppens mönster liknar de flesta dunners men svansen har stripes. Ursäkta blandningen av engelska och svenska :) Hon har även svarta klor, vad säger det egentligen? Min andra har transparenta klor vilket gör henne till en hypo? Hennes spikes på sidan är som vita längst ut på tippen och orange längst in till kroppen, säger det någonting? Jag upplever även att en del spikes på ryggen är konformade.
Jag upplever även att hon har grövre ben och armar samt en svansrot som inte smalnar av förrän ett par cm nedåt vilket kan tyda på en dunner (så långt som jag har förstått.) Nu ska jag låta bilderna tala för sig själva så hoppas vi på att någon kunnig snubblar över den här trådet :)
Tack på förhand.