Färg, lack mm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

503
213
David:
Har ett obehandlat plywoodterrarium som ska klara fuktigt klimat. Kommer inte vara pilgiftsfuktigt, men kanske 70% eller så. Har tänk ha en gummiduk i botten uppvikt ca 10cm på sidorna så det klarar fuktigt bottenmaterial. 
Tänker måla det vitt in och utvändigt. Tänkte först använda våtrumsfärg, men ser att det brukar stå följande på våtrumsfärg. 
Innehåller 2-metyl-2H-isotiazol-3-on och 1,2-benzisotiazol-3(2H)-on. Kan orsaka en allergisk reaktion.
Man känner ju direkt att det kanske inte är nån hälssam färg för djuren, men jag vet inte. Nån som vet vad det innebär egentligen?

Alternativ 2 skulle vara att måla med "vanlig" färg och sen en klarlack på det. 
Jag har en golvfärg hemma, Hagmans Golvfärg 1K.

Och sen en klarlack på det, vilken klarlack ska man isåfall använda? 

Jag hade tänkte länka till produkterna, men det funkar ju inte att kopiera in en länkadress, fattar inte varför.

503
213
David:
Funkade visst att länka med mobilen. 
www.hagmans.se/sv/golv/malning/e/39511/golvfarg-1k/

8
11
Micke_S:
Våtrumsfärg funkar, jag själv använder trä terrarum med en fuktighet på 50-80% jag grundar först med våtrumsgrund sen två strykningar GT 20 som är godkänd i våt rum, i skarvarna vanlig latexfog som är övermålningsbarbar, i botten har jag limmat dit en plastmatta som är siliconat längst ner i terrariet. Funkar alldeles utmärkt och har aldrig haft problem.  Mvh Micke 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild