Nerskiten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Skraken:
Hej min snälla lugna lilla dam har en vana av att bajsa på mig när hon är ute. Är detta vanligt? Hon är inte uppstressad eller liknande utan lugn och harmonisk. Varför gör hon detta eller har jag bara otur?

283
366
Cartaq:
Den rör på sig mer än vanligt och det sätter igång magen, kan tänka mig att det är en snok eller liknande du har också. Vissa släkten har en hög ämnesomsättning, de är nästan värst. Det räckte att man krokade min hondurensis så släppte den ett lass, min nätpyton skiter eller pissar en hel del vid hantering också.

2
0
Skraken:
Tack så mycket för svaret

210
273
Lordguras:
Bästa trådnamnet 

5387
4126
Tropfrog:
Lordguras skrev:
Bästa trådnamnet 

Även själva frågan var jätte rolig för oss som bara sitter med mobilen och inte kan se att TS "dam" är en orm :). 

MVH
Magnus

Medlem i GHF
3135
1741
EmanuelKarl:
Vissa reptiler bajsar när de känner sig stressade, och många reptiler blir stressade av hantering. Du skriver ju att hon inte är uppstressad, men egentligen visar inte alla ormar stress på samma sätt. Vissa försöker ligga lite mer stilla (lugnt). Poängen jag vill komma fram till är att reptiler inte bör hanteras och kan bli stressade av det även om de inte förstår hur vi människor kommer tolka det (att t.ex vissa ödlor blundar när man klappar på huvudet tolkar vissa som att de njuter men dom gör det för att skydda ögonen).

Jag tror att det kan vara en blandning av vad jag sa och vad Cartaq sa. 

//Emanuel
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild